Stalowa Wola Stalowa Wola: Huta Stalowa Wola
Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i Powiatu Stalowowolskiego. Najnowsze! Najszybciej!
Kamera na żywo na panoramę Stalowej Woli na skrzyżowanie Al. Jana Pawła II z ul. KEN
Nagrania audio, rozmowy z ciekawymi ludźmi
Fotografie z najważniejszych wydarzeń w Stalowej Woli
Kanał youtube.stalowka.net - Pierwsza stalowowolska telewizja internetowa
Encyklopedia miasta Stalowa Wola
Zapowiedzi zbliżających się wydarzeń kulturalnych
Baza adresowa najważniejszych firm i instytucji życia publicznego
Bezpłatna baza ogłoszeń dla mieszkańców miasta Stalowa Wola jak i Powiatu Stalowowolskiego
Twoje konto
Strona główna  Stalowa Wola / Wiadomości Piątek, 22 listopada 2024 r. Imieniny: Cecylii, Jonatana, Marka
 Wiadomości lokalne
» Komunikat MZK
» Rusza kampania przeciw przemocy wobec kobiet. Radna Urszula Tatys za powstaniem centrum konsultacyjnego
» 30 lat wsparcia i aktywności - jubileusz Dziennego Domu Senior+
» Kolejne podwyżki opłat komunalnych i ciemności na ulicach? Od stycznia droższa energia dla samorządów
» Walka z kopciuchami. Dron pomoże ale nie wyręczy kontrolera
» Nadanie tytułu dla Muzeum wywołało dyskusję o pieniądzach
» Osiedle Ogrodowe wchodzi na kolejny etap budowy
» Wręczono medale "Za Zasługi dla Obronności Kraju"
» Na osiedlu Hutnik ruszy przebudowa dróg i infrastruktury podziemnej
» Policja przebadała ponad 600 kierowców na zawartość alkoholu
» Czerwone iluminacje na budynkach. Finał akcji "Dzieciństwo bez przemocy"
» Arteon potrącił rowerzystkę na Poniatowskiego
Więcej » 
 Zasłyszane...
"Możemy spodziewać się ruchu scenicznego, tańca, gestu, scenografii, efektów świetlnych i przede wszystkim fantastycznego doznania oczyszczenia naszego sumienia bo spektakle KTO właśnie takie są".
Marek Gruchota, dyrektor Miejskiego Domu Kultury w Stalowej Woli.
 Imprezy w mieście
» Rubinowe gody czyli znakomita komedia teatralna z plejadą polskich Gwiazd
» Blask art déco. Kolekcja Muzeum Regionalnego w Stalowej Woli
» Dziady - magiczne spotkanie z tradycją
» Podwieczorek przy fortepianie
» Programy edukacyjne w Muzeum Regionalnym
» Damski biznes - spektakl
» Pierwsza wystawa o księdzu profesorze Wilhelmie Gaju-Piotrowskim w stulecie jego urodzin
» IRA - koncert
» Modna w stylu art déco
Więcej » 
 Fotoreportaże
Stalowa Wola: Akt erekcyjny pod most wmurowany
»Akt erekcyjny pod most wmurowany
»Kongres Armia - Stalowa Wola 2024
»Pasowanie na ucznia w PSP nr 2
»Sławomir Mentzen w Stalowej Woli
»Szczawne-Kulaszne: wyścig górski Krzysztofa Farasia
Więcej » 
Wiadomości lokalne / Polityka i Samorządy

Poniedziałek, 2 lipca 2012 r. godz. 13:23     /Magdalena Rodecka/
Krzyż wart 5 tysięcy. Czy będą kolejne przenosiny?

Jak dowiedział się portal Stalowka.NET dziś do Prokuratury Rejonowej w Stalowej Woli trafiło pismo od Czesława Obary, odnoszące się do wypowiedzi szefowej prokuratury na łamach gazeta.pl oraz informacji, że dwie osoby złożyły doniesienie o obrazę uczuć religijnych.
Jak dowiedział się portal Stalowka.NET dziś do Prokuratury Rejonowej w Stalowej Woli trafiło pismo od Czesława Obary, odnoszące się do wypowiedzi szefowej prokuratury na łamach gazeta.pl oraz informacji, że dwie osoby złożyły doniesienie o obrazę uczuć religijnych.
Fot. Jacek Rodecki
Na 5 tysięcy złotych proboszcz parafii pw. Opatrzności Bożej wycenił krzyż na Kokoszej Górce, który od 16 czerwca bieżącego roku stoi na prywatnej działce w Zaklikowie. Krzysztof Obara, mieszkaniec Stalowej Woli przyznał się do przeniesienie krzyża, mając nadzieję, że konflikt na linii miasto - kościół zostanie zażegnany. Tymczasem sprawa trafiła do prokuratury, a organ zastanawia się, czy nie przedstawić mu zarzutu kradzieży, bo formalnie krzyż należy do księdza.

- "Pan Obara powiedział nam, że krzyż odda, ale władze kościelne muszą go chcieć odebrać. Czekamy na decyzję proboszcza, który ma się w tej sprawie skontaktować z kurią i prawnikami" - powiedziała w rozmowie z Stalowka.NET Barbara Bandyga, szefowa Prokuratury Rejonowej w Stalowej Woli. Gdzie krzyż miałby trafić? Tego nie wiadomo. Na pewno na "Kokoszą Górkę" trafić nie może, bo przez trzy lata stał tam nielegalnie. Gdyby do przenosin doszło, z pewnością odbędą się one w asyście policji, podkreśla Barbara Bandyga.

Jak dowiedział się portal Stalowka.NET dziś do Prokuratury Rejonowej w Stalowej Woli trafiło pismo od Czesława Obary, odnoszące się do wypowiedzi szefowej prokuratury na łamach gazeta.pl oraz informacji, że dwie osoby złożyły doniesienie o obrazę uczuć religijnych.

Obara stwierdził między innymi, że jako Polak zna historię kraju i jego przeszłość religijną. Dziwi go fakt, że w obecnych czasach na każdym kroku widzi jak odznaki symboli religijnych wykorzystywane są do propagandy jako przykład w wychowaniu dzieci, młodzieży i w życiu codziennym przez kościół katolicki i szkoda, że fakty codzienne są sprzeczne z zasadami i naukami tego wyznania. W końcu ostatni przykład w Stalowej Woli, krzyż postawiony na Kokoszej Górce miał być wykorzystany do osiągnięcia materialnych korzyści.

Jak zapewnia Obara, kilka miesięcy temu krzyż chciał przenieść na plac kościelny za symboliczną złotówkę, ale zabrakło woli i przykładu jako pasterza ze strony proboszcza. Niemniej jednak dziękuje wszystkim mieszkańcom za wspaniałą reakcję po ostatnich wydarzeniach z Krzyżem, który "nadmieniam jako ateista, parafianin, po prostu prosty Polak, tak jak wszyscy - gość wszechświata, przeniosłem na swoich plecach, nie przeciwko wierzącym i obywatelom oraz prawu".

Zobacz więcej:
- Kuria: krzyż został zawłaszczony. Zachęcamy do modlitwy
- Krzyż stoi w Zaklikowie. Ciąg dalszy jednak nastąpi
- Krzyż usunięty!!!
- Fotoreportaż: Gdzie jest krzyż? - pytają mieszkańcy

Strona do druku Drukuj artykuł    

Jeżeli masz jakieś ciekawe informacje, chcesz przekazać coś ważnego,
coś interesującego, nie wahaj się - napisz do nas: redakcja@stalowka.net

Dodaj komentarz do artykułu »  

Wtorek, 10 lipca 2012 r. godz. 17:44
~Pterodont Wielki
Tytuł jest niestosowny do treści, to Materiały i Robocizna jest warta 5tys PLN. Krzyż jest symbolem religijnym, droga zbawienia, i jako taki jest bezcenny.
+0-0
Wtorek, 10 lipca 2012 r. godz. 16:55
~Trefl
Czy wolno wiec przemilczać kłam - nie, czy warto przekonać łgarzy - nie. Ale czy łgarze piszą dla siebie prawdę czy tworzą kłam dla zamętu w głowach niezorientowanych?? ------------------------ a "czytelnik" się nie zreflektował po tak zgrabnej diagnozie Pterola i dalej wkleja zawartość swojej głowy. - - - - - - - Biedaczysko na ideowym haju Urbana i Janusza P. Wiem ze nie wiesz ale stwórca dał nam wszystkim talenta a ty uparłeś się propagować wrednych cyników....
+0-0
Poniedziałek, 9 lipca 2012 r. godz. 14:21
~nick
Znalazł się "godziciel" Ciekawe kto go do tego namówił,bo chyba nie sam pan prezydent
+0-0
Poniedziałek, 9 lipca 2012 r. godz. 08:59
~435
krzyż ukradł bo może uwierzył, że żarliwą modlitwą przy nim przywróci zdrowie żonie, które wcześniej jej odebrał. :-(
+0-0
Piątek, 6 lipca 2012 r. godz. 22:37
~Muszkieter
Czytelnik siegaj do zrodel i nie podniecaj sie filozofia Marksa i Engelsa bo szkoda zdrowia i czasu. Ja rozliczalem przed rokiem blisko duzo zeznan i cala kasa wplunela do potrzebujacych. Nawet w taki sposob mozna sprawdzic kto soli kity.
+0-0
Piątek, 6 lipca 2012 r. godz. 17:15
~czytelnik
O Caritasie warto prawdę przeczytać. @ Muszkieter twierdzi, że ma zasługi. kościelny rozbiór polski Caritas pod lupą !!! Co naprawdę robi Caritas..ile pieniędzy "zabiera dla siebie i swoje luksusowe pensjonaty biskupów?"..warto sprawdzić.. W naszej redakcyjnej poczcie wciąż pojawiają się pytania o Caritas. Co to za firma? Ile dostaje pieniędzy i jak się z nich rozlicza? Na co je wydaje? Oto najczęściej pojawiające się wątpliwości i nasze odpowiedzi. Jaka jest podstawa prawna istnienia kościelnej instytucji o nazwie Caritas? W roku 1989 rząd Rakowskiego postanowił, że Caritas będzie jedyną organizacją, która w imieniu Kościoła może prowadzić działalność charytatywną. Uznano tak w wyniku prowadzonych z Kościołem negocjacji na temat uregulowania pozycji prawnej Krk w Polsce. W tym czasie istniało jednak stowarzyszenie świeckie o podobnej nazwie – Zrzeszenie Katolików Caritas. Organizacja ta została więc czym prędzej rozwiązana przez władze, a jej likwidator złożył sprawozdanie ze swoich działań... biskupom. Cały majątek ZKC – oddany niegdyś przez państwo proPRL-owskiej instytucji – został przekazany władzom kościelnym. O jaki majątek chodzi? Otóż dokładnie nie wiadomo. Nie ma ani żadnych danych, ani nawet szacunków. My policzyliśmy, że Kościołowi przekazano w ten sposób co najmniej dwieście nieruchomości w całej Polsce wraz z przyległymi do nich terenami, z wyposażeniem, samochodami itp. plus nieznaną kwotę pieniędzy. ZKC miało 49 bardzo majętnych zarządów wojewódzkich i wszystkie one wpadły w ręce kleru. Całkowicie. Od tego bowiem czasu firma ta stała się organizacją prawa kanonicznego, niezależną w zasadzie od prawa państwowego. Zmieniono też struktury Caritasu. Nie ma już zarządów wojewódzkich, są za to zarządy diecezjalne, zakonne i czapa o nazwie Caritas Polska, powołana przez Konferencję Episkopatu Polski. Kto kontroluje Caritas? Państwo nie ma żadnego prawa do wtykania nosa w interesy i rozliczenia. Caritas kontroluje się sam pod nadzorem właściwego terytorialnie księdza biskupa. Rozpatrzmy to na takim przykładzie: Caritas zbiera pieniądze np. na pomoc dla rodzin ofiar tragedii w kopalni Halemba. Datki płyną od osób fizycznych (ludności) i prawnych (różnych firm, np. TVP). Zostają one zgromadzone na koncie bankowym, a później przekazywane potrzebującym. Teoretycznie... bowiem nikt ani z darczyńców, ani z obdarowanych, ani wreszcie z jakiejkolwiek kontroli skarbowej nie wie (nie ma prawa wiedzieć!), ile pieniędzy zebrano, a ile rozdano. O ile w ogóle rozdano... Jakby tego było mało, z 46 istniejących Caritasów 26 uznano za organizacje pożytku publicznego. Oznacza to, iż mogą one przyjmować od państwa zlecenia na organizowanie dożywiania dzieci (oraz kolonii i zimowisk), prowadzenie stołówek i schronisk dla bezdomnych. Na ich konto można również wysyłać 1 procent odliczenia od podatku PIT. Taka działalność wymaga jednak rozliczania się z dotacji, czyli składania odpowiednich sprawozdań finansowych. I Caritas to robi, a dokładnie... jeden oddział Caritasu! Pozostałe 25 ma gdzieś polskie prawo, którego zresztą nikt nie śmie od nich egzekwować. Ile pieniędzy przechodzi przez Caritas? O tym wie tylko biskup, ksiądz dyrektor i skarbnik (zazwyczaj zaufana siostra zakonna). Według szacunków dokonanych na podstawie dokumentów, do których dotarliśmy, przez średniej wielkości Caritas przechodzi rok w rok co najmniej 20 milionów złotych. To w skali kraju daje około miliarda złotych rocznie. Minimum, bo nasze wyliczenia prowadziliśmy bardzo ostrożnie. Jaka jest efektywność Caritasu, czyli jaki procent zebranych kwot rzeczywiście przeznacza się na pomoc ubogim? Przeciętny oddział Caritasu prowadzi około 30 zbiórek rocznie (nie licząc zbiórek ogólnopolskich i konta wskazywanego także w publicznych mediach). Dokładnie policzyć nie sposób, bo żaden Caritas nie podał nigdy, ile zbiórek prowadził i ile zebrał pieniędzy. Policzmy to jednak na przykładzie Caritasu gnieźnieńskiego, do którego dokumentów „przypadkiem” dotarliśmy. Otóż w roku 2005 przeprowadził on 40 zbiórek i zebrał 908 900 złotych (same datki lokalne). Każda inna organizacja charytatywna za punkt honoru ma generowanie jak najmniejszych kosztów własnych, aby jak najwięcej wydać na potrzebujących. Owe koszty nigdy nie powinny przekraczać 10 procent zebranej kwoty. Tymczasem koszty caritasowych zbiórek w Gnieźnie wyniosły 589 597 złotych – czyli 65 procent zebranej sumy „przepadło”. Z naszych informacji wynika, że jest to i tak dobry wynik, bo w innych Caritasach ów wskaźnik kosztów grubo przekracza 70 procent. Powiedzmy to jeszcze raz: Kowalski daje Caritasowi na szczytny cel jedną złotówkę i nie wie, że tylko (wg Krk „aż”) 30 groszy dostanie potrzebujący, a resztę... Chyba tylko diabeł wie, co dzieje się z resztą. Diabeł i co nieco my, bo ustaliliśmy, że niemal każdy oddział Caritasu ma jeden lub kilka własnych superkomfortowo wyposażonych ośrodków (często są to pałace wyremontowane przez państwo lub gminy i przekazane jako darowizna) z parkami, fontannami, kortami tenisowymi, basenami itp. Wypoczywają w nich głównie biskupi, z dala od wścibskich oczu świeckiej biedoty... Utrzymanie takich ośrodków kosztuje krocie. Ponadto na same pensje dla pracowników (głównie księża i zakonnice) jeden tylko Caritas gnieźnieński wydaje milion złotych rocznie, od czego odprowadza 196 tysięcy złotych składek ZUS. A jakże to? – ktoś zapyta. Przecież normalny pracodawca musi ZUS-owi bulić około 40 procent. Cóż, Caritasowi wolno i już. Oprócz tego opisywana przez nas firma otrzymuje jeszcze wielkie (i też nieznane) dotacje państwowe z budżetu. Rocznie dziesiątki milionów złotych trafia na konta Caritasu z tytułu nawiązek po przegranych sprawach sądowych. Prowadzi również własną dochodową działalność gospodarczą, której nie wykazuje w księgach rachunkowych (bo ich też nie ma). Ot, choćby Caritas katowicki. Tenże prowadzi firmę o nazwie Caritas Zdrowie Sp. z o.o. Dokumentacji jakiejkolwiek nie ma, bo... nie ma! Nie inaczej jest w Legnicy, gdzie firemka kościelna prowadzi przychodnię zdrowia, której nie ma jednak w żadnych kwitach. Istnieje, a jakoby jej nie było. Ot, katolickie „cuda”. Ile osób rocznie uzyskuje pomoc z Caritasu???? Dane te nie są nigdzie publikowane. Może 100 tysięcy, może 500? Nikt nie wie. Ale my przyjrzeliśmy się diecezji kieleckiej i wyszło nam, że na liście tamtejszych obdarowanych (zwykle jednorazowo) figuruje 14 tysięcy biednych ludzi (38 osób dziennie – w tym ponad połowa to pensjonariusze Domów Opieki Społecznej, którzy oddają swoje renty i emerytury, a za ich utrzymanie płaci dodatkowo państwo). Caritas bierze też udział w programie Unii Europejskiej o nazwie PEAT. To rozdział darmowej żywności dla najbiedniejszych członków UE. Ile tego jest i kto jedzenie dostaje, nie wie nawet europejska wspólnota i grozi Caritasowi wstrzymaniem dostaw. Ten się jednak wcale nie przejmuje. Jakie jest w Polsce zapotrzebowanie na pomoc, czyli rozmiary ubóstwa? Na poziomie biologicznego minimum egzystencji (348 zł miesięcznie na osobę) żyje w Polsce 11 proc. obywateli – prawie 4 miliony. Minimum socjalne (870 złotych) uzyskuje ponad 47 proc. Polaków. To jest skala potrzeb. I teraz uwaga! „Czy dostaliście pomoc od instytucji i organizacji kościelnych?” – zapytali socjologowie najbiedniejszych obywateli RP. „Tak” odpowiedziało 0,8 proc. respondentów żyjących w nędzy. W najbiedniejszym w Polsce województwie lubuskim liczba osób, które potwierdziły, że dostają pomoc z Caritasu, wyniosła 0,0 (zero przecinek zero !!!! ) 16 proc. respondentów oświadczyło natomiast, że może liczyć na większą lub mniejszą pomoc od państwa. Czy Caritas ma obowiązek występować o zgodę na ogólnopolskie zbiórki charytatywne, a jeśli tak, to czy o taką zgodę występuje? Owszem, Caritas powinien na wszelkie ogólnopolskie społeczne zbiórki dostawać zgodę od ministra spraw wewnętrznych. Wystąpiliśmy więc do MSWiA z pytaniem o liczbę takich zezwoleń. Do dziś nie otrzymaliśmy odpowiedzi. Z naszych informacji wynika jednak, że Caritas nie zaprząta sobie głowy podobnymi biurokratycznymi dyrdymałami. Reasumując: Caritas obraca w skali ogólnopolskiej gigantycznymi pieniędzmi pochodzącymi ze zbiórek społecznych, od instytucjonalnych darczyńców, z nawiązek sądowych, z budżetu państwa i z własnej działalności gospodarczej. Ekonomiści, których prosiliśmy o szacunki, mówią o kwotach łącznych od 1,5 do 2,5 miliardów złotych rocznie. Około 30 procent z tej kwoty wspomaga ubogich. Co dzieje się z resztą? Biskup raczy wiedzieć... MarS, A. Karw. (za gazetą "Fakty i Mity")
+0-0
Czwartek, 5 lipca 2012 r. godz. 15:46
~Pterodont Wielki
:-0 źle sformułowałem zdanie "To jest ewidentne dla Elmo i Trefla." , powinno być napisane "To jest ewidentnie zrozumiałe dla Elmo i Trefla."
+0-0
Czwartek, 5 lipca 2012 r. godz. 15:29
~Pterodont Wielki
Ja też Mam już dość tego bezkarnego szczekania. Przyzwoitość czy chce czy nie musi jednak się odezwać bo gdy milczy zbyt długo zło pokazuje swe obłudne oblicze wiec i zaciera różnice. Tyle pochwał dla Muszkietera ------- Tak, właśnie tak należy pisać dobrą argumentacje. Tylko ze tymi "innymi" wpisami nie kieruje potrzeba dialogu tylko złość i niechęć. To jest ewidentne dla Elmo i Trefla. --- ---- ---- -------- Czy wolno wiec przemilczać kłam - nie, czy warto przekonać łgarzy - nie. Ale czy łgarze piszą dla siebie czy tworzą alternatywna narracje dla zamętu w głowach niezorientowanych?? Brawo!
+0-0
Czwartek, 5 lipca 2012 r. godz. 09:34
~Muszkieter
Do Sary i innych: Nie wiem dlaczego te pytania mi zadajesz, ale ze odpowiedzi są banalnie proste, postaram się odpowiedzieć. 1. Prokuratura nie zajmowała się krzyżem na działce, bo nie była do tego uprawniona (brak zawiadomienia z UM o zawłaszczeniu, brak materiałów z policji). Z organów administracyjnych sprawą legalności krzyża zajmował się PINB oraz Sąd Administracyjny (o ich decyzjach szeroko rozpisywał się portal stalowka.net). Działanie podjęte przez te organy nie mają żadnych znamion niezgodności z obowiązującym prawem RP. 2. Człowiek który zabrał krzyż złamał ewidentnie prawo, gdyż dokonał kradzieży, która w tym konkretnym przypadku jest przestępstwem. Skoro zgłosił się do przetargu na wykonanie zadania ogłoszonego przez PINB, mógł powalczyć o wygranie zadania, a nie wycofywać się, bo kompletną bzdurą jest gadanie że go przegoniono (nic takiego nie zaistniało - nie ma na to dowodu). Miał szansę zatem przenieść krzyż zgodnie z prawem za symboliczną złotówkę, ale z tego zrezygnował. Dlatego prokuratura słusznie chce zbadać jego poczytalność, bo jego działanie jest zagadką. 3. W kościele raczej nie stosuje się takich określeń jak prezenty (chyba że mówimy o Dniu Świętego Mikołaja). Są łaski, dary, ofiary na różne cele... Co do prokuratury, to czego ma się zachowywać tak jak część małolatów i garstki zakompleksieńców w innym wieku, którzy nie widzą że z instytucji publicznych kościół jest najlepiej zorganizowaną i najbardziej aktywną w zakresie działań prospołecznych. Jeśli znasz inną, lepiej funkcjonującą, to czekam na wskazanie jej. Wystarczy popatrzeć na nasze miasto. Przy kościołach/parafiach działają dwa prężnie działające kluby sportowe (PKS San oraz KKS Victoria), niezliczona ilość grup kulturalnych, muzycznych oraz wspólnot parafialnych realizujących szlachetne zadania statutowe oraz domy opiekuńczo-wychowawcze (Oratorium, Schronisko Brata Alberta), To wszystko działa w oparciu o dobroduszność wiernych oraz kwoty przekazywane na stowarzyszenia ( też głównie od ludzi kościoła - wiernych). Podejmuje się na co dzień wiele inicjatyw na szeroką skalę (obecnie np Koncerty organowe w klasztorze). Taka fundacja Caritas o której prawie w ogóle się nie mówi niesie pomoc ludziom na większą skale niż Orkiestra Jurka, o której się krzyczy cały rok. Szereg instytucji których się nie krytykuje a co miesiąc wyciągają ręce do podatnika, działające w oparciu o budżet z podatków mogą i powinny tworzyć różne projekty dla społeczności, zazwyczaj są w cieniu i nie są w stanie "konkurować" z kościołem. Odpowiedź na pytanie dlaczego też jest banalna. Osobom które nie widzą w kościele dobra tylko samo zło które też się oczywiście zdarza zależy, żeby to co dobre rozwalić do reszty. Pan Obara jak chce coś dobrego zrobić, może spróbować wielu rzeczy, bo ludzi aktywnych potrzeba. Ale chłopu zachciało się gwiazdorstwa a niczego innego. Był bohaterem "Sztafety" jak wycofywał się z konkursu, teraz jest gwiazdą wielu mediów, a wszyscy się podniecają tematem zastępczym. A ważne nasze problemy niech się załatwią same.
+0-0
Środa, 4 lipca 2012 r. godz. 23:50
~szc
Wystarczy sztukobrania może jest lepszy temat,który nie zbrzydnie szybciej od tego ile jest warty krzyż
+0-0
Środa, 4 lipca 2012 r. godz. 20:35
~Kazim
5 tysięcy? Myślałem że takich symboli nie da się wycenić. Widzę że klechy nauczyły się handlować nie swoimi uczuciami. A co na to Ci, którzy ten krzyż stawiali? Tak nisko ich wycenił "czarny"? Kurde religia to wielkie G.
+0-0
Środa, 4 lipca 2012 r. godz. 20:13
~ddrr
Czas skończyć ten cyrk i samowolkę, a co za tym idzie profanację symboli religijnych przez Frankowskiego i jego narzedzia.
+0-0
Środa, 4 lipca 2012 r. godz. 16:45
~obora
Ludzie !!! Jeszczę raz apeluję ło to aby nie przekręcać mojewo nazwiska ! Jo sie nazywam "OBORA". I TAK MA BYĆ ! Ludzie ! nie róbta ze mnie wieśniaka a tym bardziej robita ze mnie oborę ! Ludzie wy nie wartata niczego ! Idzta do stodoły ! To pisał ja Obora ze ???.,....Ze zaklikowa
+0-0
Środa, 4 lipca 2012 r. godz. 16:38
~Serginio
Sara nie ma 5 lat bo pisać umie, ale 10 najwięcej. W ogóle nie wiem co tu robią też inne dzieci neostrady i nie rozumiejąc kompletnie tematu piszą jakieś dziwne komentarze w dodatku w ukryciu przed rodzicami nie kontrolującymi swoich latorośli.
+0-0
Środa, 4 lipca 2012 r. godz. 15:48
~Sara
Do Muszkietera: Dlaczego kiedy krzyz byl stawiany bezprawnie na cudzej dzialce prokuratura sie nie zainteresowala tym precederem,nie wycenila dzialki, aby obciazyc tych co wyciagali po nia reke? aby ich ukarac. Teraz rzuca sie taka cene na niby, aby probowac ukarac czlowieka ktory zabierajac krzyz nie zlamal prawa, krzyz ktory wg twojego myslenia byl prezentem. Wczesniej te czlowiek byl jednym z tych co deklarowali przeniesienie ale go przegoniono z parafii. Jest artykul, kazdy moze wpisac swoja opinie ale usilowanie obrony tej sytuacji jest kpina, w taka wlasnie spirale kretactwa nadal wciaga sie kler z prokuratura. Ja twojego rozumowania nie podciagam do wieku, w ktorym mozna sie tak wymadrzac, uszanuj wszystkie opinie a kazdy i tak pozostanie przy swojej.
+0-0
Środa, 4 lipca 2012 r. godz. 13:10
~Muszkieter
Sara czy Ty masz 5 lat, czy rozumujesz jak 5-latka. Wycena krzyża potrzebna jest nie do tego, żeby kler dostał taką kasę, tylko do kwalifikacji czynu i postawienia zarzutów. Inne są paragrafy na kradzież na kwotę np 200zł., a inne na 5 tysięcy. Teoretycznie więc "duma" Zaklikowa może mieć problem.
+0-0
Środa, 4 lipca 2012 r. godz. 11:48
~Trefl
Swietnie, to tez była moja diagnoza --- " takich emocji nie budzi kościół dla katolików tylko chrześcijaństwo dla środowiska jego alter-ego czyli np. paru lewaków czy garstki betonu marksistów." ----- To ich radość życia, NIE Urbana oraz Fakty i Mity ich wychowały. To uzależnianie potrzebne jak tlen, wiec bądźmy miłosierni i niech się pokrzepiają wzajemnie. A my pośmiejmy się z naukowych wywodów ich złości.. :-))
+0-0
Środa, 4 lipca 2012 r. godz. 11:38
~Sara
Do Muszkietera: dlaczego 5 tys? dlaczego wycenia sie taki znak, ktory byl posrednikiem w lamaniu prawa? Jezeli ktos cos robi za darmo to znaczy, ze pieniedzy nie chce i nie podaje poniesionych kosztow. Stad tez te pieniadze chce zagrabic kler do wlasnej kasy po prostu chce zlupic znowu kase a ta cena to z sufitu. Tego zachowania kleru i traktowania wizerunku, ktory jest powaznym znakiem dla wierzacych nic nie jest w stanie obronic nawet twoj obludny wpis.
+0-0
Środa, 4 lipca 2012 r. godz. 10:25
~Muszkieter
Cześć nieuki ! Widać że na szkołę rzucaliście kamieniami. Czy jak ci ktoś coś buchnie to idziesz na policję z rachunkami, czy szacujesz tego wartość ? Czego ma Warchoł pokazywać jakieś rachunki, skoro mógł otrzyma krzyż od kogoś gratis, bo ktoś w służbie kościołowi zrobił to za darmo. Ale to nie znaczy że jego robota jest bezwartościowa, a krzyż bezcenny. Jeśli materiał i praca została oszacowana została przez wykonawcę na 5 tyś., to poco tyle jadu w stosunku do Warchoła. Czy macie chociaż trochę satysfakcji z wyszukiwania artykułów nt kościoła i tego ciągłego plucia ? czy to wam się nie nudzi.
+0-0
Wtorek, 3 lipca 2012 r. godz. 22:32
~szc
Do s chyba masz rację
+0-0
Wtorek, 3 lipca 2012 r. godz. 21:11
~s
Czy nikt nie zauważył,że wierni nie mają żadnego dobrodziejstwa z tego że oddają hołd P.Bogu oprócz obietnic i straszenia przez panów w sukienkach?Korzyści i to namacalne w postaci mamony ma kler.Placimy za wszystko od urodzenia aż do śmierci.Oni mają w tym jedynie interes!
+0-0
Wtorek, 3 lipca 2012 r. godz. 18:55
~fania
jak spotkam tego zlodzieja to opluje go,bo to judasz.
+0-0
Wtorek, 3 lipca 2012 r. godz. 17:21
~lukas
Anatol masz rację nie Warchoł pokaże rachunek na 5000 zł,i tego w sądzie należy się trzymać
+0-0
Wtorek, 3 lipca 2012 r. godz. 15:36
~[żart]
LUDZIE to kto buchnie teraz ten krzyż ? Będziemy losować słomki ?
+0-0
Wtorek, 3 lipca 2012 r. godz. 15:21
~arriss
@ natanek Tym krzyżem przydałoby ci się przywalić konkretnie w dynie dla opamiętania się
+0-0
Wtorek, 3 lipca 2012 r. godz. 13:06
~natanek
My chcemy Krzyża, Panno Święta. O usłysz naszych wołań głos. Miłości Bożej dźwigać pęta To nasza chluba, to nasz los. Błogosław słodka Pani, błogosław wszelki stan. My chcemy Krzyża, my poddani, On naszym Królem, On nasz Pan!
+0-0
Wtorek, 3 lipca 2012 r. godz. 12:59
~Małgośka
Z tytm proboszczem nadal jest coś nie tak skoro wycenił krzyż na 5 tys. zł. Wali mu chyba podczas upałów albo po przebyej chorobie. Boże wybacz mu bo nie wie co czyni....
+0-0
Wtorek, 3 lipca 2012 r. godz. 12:18
~arriss
@ Anatol dobrze mówisz. Niech Warchoł pokaże rachunek na 5000 i czy zapłacony. A jeśli chodzi o prokuratorkę to gdzie była przez trzy lata. Kradzież mienia miejskiego, to już powinny być zarzuty
+0-0
Wtorek, 3 lipca 2012 r. godz. 11:37
~Elmo
:-)))) takich emocji nie budzi kościół dla katolików tylko chrześcijaństwo dla środowiska jego alter-ego czyli np. paru lewaków czy garstki betonu marksistów. Tak uparcie na okrągło w STW wokalizujących swoją nieopanowaną niechęć do katolików. *** Ja jednak stanowczo Zachęcam ich do pisania dalej po takiej linii hipokryzji w imię wolności przekonań gdyż to wspaniale działa na ich niekorzyść. Zaczęło się w styczniu od 10% potem w marcu 6% a teraz jest 3%. We wrześniu będzie uno% i tak trzymać towarzysze świetlanej nowoczesności i reglamentowanej wolności przekonań.. *** *** *** To dobrze ze nikt nie stara się z nimi dyskutować, przemilczmy i nie przejmujmy się zdaniem ateistów jak i wojujących z religią gdyż ta jest im całkowicie obca i ją zwalczają. Wybory lokalne są istotniejsze, tak UM nie powinien grac dla politycznego złotego runa wyborczego.
+0-0
Wtorek, 3 lipca 2012 r. godz. 11:15
~Parafianin
Rozumiem wartość sentymentalną, religijną krzyża dla proboszcza. Ale że on to przelicza na pieniądze? To jest skandal!
+0-0
Wtorek, 3 lipca 2012 r. godz. 11:00
~Sebek
5 tysiecy za kawalek drewna? To jest dowod jak klecha sie bogaci! Kosciol jest w Kosciele, wypad ze sfery swieckiej! Nie kazdy chce to ogladac i jak widac coraz wiecej ludzi odchodzi z Kosciola! Pytanie: Dlaczego?!
+0-0
Wtorek, 3 lipca 2012 r. godz. 09:03
~ERNI el Golfer
@guciak... nawet jak sam przyjdziesz do gościa i powiesz że chcesz zabrać krzyż gdzie jego miejsce (przy kościele) to nikt nawet właściciel działki na której obecnie stoi krzyż nie będzie oponował... nie potrzeba kłótni ani przepychanek czy zastraszania. wystarczy zwykła rozmowa. heh w przeciwieństwie do wcześniejszych "właścicieli krzyża" bo ile trwał cały ten cyrk z przeniesieniem krzyża... skoro mógł zrobić to jeden człowiek to na pewno garstka z armii kościelnych moherów zobiła by to bez najmniejszego ale ... zresztą po co się wysilać na pisanie skoro i tak każdy będzie psychopatycznie trwał przy swoim
+0-0
Wtorek, 3 lipca 2012 r. godz. 08:50
~Tofil
Tow. Obama Czesławie jest robota do wykonania z 2 zł. W mojrzeszowie chcą uprzątnąć taką wielką bryłę betonu w kształcie ... łódki. Nazywa się toto pomnik zaczynu ..., czy cóś podobne. Może byś POd osłoną nocy przniósł se toto na swoje POdwórko. Co?
+0-0
Wtorek, 3 lipca 2012 r. godz. 07:56
~asese
Brawo prezio, brawo obara....
+0-0
Wtorek, 3 lipca 2012 r. godz. 07:56
~lola
@rona, sama się kopnij w ten durny czerep, nie wierzę ze w Stalowej mieszkają takie pustaki @guciak, idz krowy wydoic kolejny pustaku, zrobisz co pozytecznego
+0-0
Wtorek, 3 lipca 2012 r. godz. 07:37
~Bonifacy
A może by tak w ramach rekompensaty narobić trochę krzyży, wielkość nie ma znaczenia kogo na jaki stać i sasypać nimi plac kościelny opatrzności, może to jakoś zadowoli pana Warchoła i wycofa pozew, albo się przynakmniej choć trochę saztanowi.
+0-0
Wtorek, 3 lipca 2012 r. godz. 01:28
~KLAUDIA
pare ladnych lat pracowalam w Telawiwie zwiedzilam wiec ziemie swieta i zmirerzam do tego ze wJerozolimie sa 3 kolebki najwazniejszych religi I ZYCIE TOCZY SIE NORMALNIE ZASTANAWIALAM SIE CO BY BYLO GDYBY U NAS...... PRACOWALAM U ATEISTOW ZAWSZE USZANOWALI MOJA WIARE MOJE SWIETA KATOLICKIE A KSIADZ POLSKI JEST PRZYKLADEM I POMACA I DOBRYM UCZYNKIEM WIARA JEST TO WYBOR KAZDEGO ALE W ZADNEJ RELIGI NIE MOZNA BYC ZLYM CZLOWIEKIEM A BOG JEST JEDEN DLA WSZYSTKICH WIEC MOZE PORA ABY PRZESTAC SZARGAC WIARE POPRZEZ PRZEPYCHANKI Z KRZYZEM BO NAPRAWDE NIE DZIEJE SIE DOBRZE MLODZIEZNIE CHODZI DO KOSCIOLA JA SAMA CO JESTEM JUZ NIE MLODA OSOBA ZASTANAWIAM SIE PO CO..... DLATEGO ZE NIE WIDAC MILOSCI BLJZNIEGO NA MSZY JEDNO Z DRUGIM SIE NIE ZGADZA ITD.,,
+0-0
Wtorek, 3 lipca 2012 r. godz. 00:05
~Anatol
No to niech Warchoł pokaże faktury na 5.000 zł za ten krzyż. Ciekawe kto w Hucie mu wystawi? A swoją drogą to prokuratura rzeczywiście powinna się zająć kradzieżą działki. A co to są jakieś święte krowy u nas? Obara ukradł a Frankowski z Warchołem dostali prezent? I Warchoł już odezwał się raptem? Cudowne odzyskanie głosu?
+0-0
Poniedziałek, 2 lipca 2012 r. godz. 21:47
~Krzysiek
Zestaw wypoczynkowy Jezus za 5 koła ? Chyba Pana W. przygniótł ciężar wiary. Co za dwulicowość.
+0-0
Poniedziałek, 2 lipca 2012 r. godz. 21:46
~ee
na kokoszej gorce warchol chcial postawic kosciol tylko po to zeby wyeliminowac kapucynow ktorzy nie podlegaja tak jak reszta do diecezji sandomierskiej a co sie z tym wiaze? kasa
+0-0
Poniedziałek, 2 lipca 2012 r. godz. 21:15
~sz
Odezwał się właściciel!
+0-0
Poniedziałek, 2 lipca 2012 r. godz. 21:09
~st
Do Róża co z tego że masz rację. No i co z tego?
+0-0
Poniedziałek, 2 lipca 2012 r. godz. 21:00
~st
Nagle okazało się że proboszcz wie ile wart jest krzyż.To po co ten cały cyrk !!??
+0-0
Poniedziałek, 2 lipca 2012 r. godz. 20:58
~sz
P.Obara powinien sprzedać lub odstąpić krzyż za 5000 zł p. proboszczowi i sprawa jest zamknięta!
+0-0
Poniedziałek, 2 lipca 2012 r. godz. 20:52
~róża
Pani prokurator czy pani kpi czy o drogę pyta? Jaka kradzież dwóch kawałków drewna na 'krzyż" zbitych i to o wartości aż 5 tys. zł. Kto to drewno tak wysoko wycenił, który to biegły i z jakiej listy? Działka, którą podstępnie chciano zawłaszczyć jest warta około 2 mln. zł. Zdaniem pani to nie był zamach na mienie znacznej wartości? Tu prokuratura milczała jak kamień grobowy, bo nie było sprawy? W jakim my kraju żyjemy? Organy państwa nic sobie nie robią z jawnej próby grabieży cudzego majątku ale gdy tylko funkcjonariusz KK cokolwiek sobie wymyśli i doniesie od razu sprawiedliwość zaczyna działać! Ot i cała nasza polska rzeczywistość! WSTYD!!
+0-0
Poniedziałek, 2 lipca 2012 r. godz. 20:46
~Jola
Do prawnika: ty chyba ten "prawnik" od broniacych bezprawia tudziez takich wpisow co ta nawiedzona. Obara podjal sie przeniesienia krzyza na plebanie za zlotowke ale Frankowski z Warcholem przegonili go miotla wiec znalazl inny sposob aby ten zenujacy skandal zakonczyc, byc moze chcial sie za to upokorzenie zemscic i pokazac gdzie kazdego jest miejsce . Po wyroku sadu powinni zrobic ci co byli za to bezprawie odpowiedzialni. W tym wszystkim przykre jest to, ze kler wylicytowal taka cene za krzyz, gdzie nizej ktos zadal pytanie gdzie ten krzyz byl zbijany czy byla to faktycznie Huta?. Podajac taka cene nalezy udokumentowac poniesione koszty a z drugiej strony nie trzeba miec wstydu aby nadal kler bezprawia bronil, to jest hanba dla kosciola, wiary. Ublizanie komus w tych wpisach jest bezradna obrona tego co sie obronic nie da, kler teraz szuka zagubionej twarzy, ktora trudno bedzie mu odzyskac. Twarz oblana srodkiem zracym nie bedzie juz nigdy ta sama twarza, niech kler to zapamieta.Pieniadz, grabiez jest dla nich wyzsza wartoscia anizeli to czego nas usiluja uczyc - cos tu nie trybi w tych relacjach.
+0-0
Poniedziałek, 2 lipca 2012 r. godz. 20:25
~guciak
poczekamy i zobaczymy jak tlum przyjedzie i zabierze co zabral ten kwadraciak z zaklikowa,nawet nie pisnie to moja wlasnosc jak zobaczy taka bande.
+0-0
Poniedziałek, 2 lipca 2012 r. godz. 20:12
~stalowiak
Końca cyrku albo jak kto woli kabaretu z krzyżem nie widać. Ten proboszcz zmysły postradał. Wycena krzyża z nieba chyba dana. Dwie deski zbite gwoździami. Ile to może kosztować? Napewno nie 5 tyś.PLN.!! Gdzie tu są znamiona przetępstwa kradzieży mienia? Ja nie widzę. Nie ma też zawłaszczenia. Ktoś ma w tym interes publikując tą sprawę. Kler katolicki zawsze milczy w sprawach dotyczących ich potknięć i łamania prawa. Wojna w Watykanie trwa, ale na zewnątrz już nic nie wychodzi. Cisza zupełna jakby jej nie było. Trzeba brać z nich przykład szanowna Pani redakcjo stalówki. Dajcie już spokój Panu Obarze, któremu należy się wielki szacunek i najwyższe odznaczenie państwowe. Czas na oświecenie.
+0-0
Poniedziałek, 2 lipca 2012 r. godz. 19:16
~Prawnik
Rona ma rację. Jak bym miał taką kasę jak Obara, gwizdałbym na ten "konflikt" między miastem a kościołem. A tutaj klient wchodzi między wódkę a zakąskę, czyli może mieć problem z czapką. Zresztą jak mu prokuratura przedstawi zarzut kradzieży, a kradzież na wartość 5 tysięcy jest przestępstwem, pewnie "żółte" papiery się znajdą.
+0-0
Poniedziałek, 2 lipca 2012 r. godz. 18:43
~mari
Najlepiej jak Krzyż trafi do kościoła, Pan Obara się temu nie sprzeciwia, ani właściciel działki czyli miasto. Rona, nie wyzywaj ludzi od durniów i nie oceniaj, bo nie wiesz jak Bóg odczytuje intencje Pana Obary, ale też niestety i Kościoła!!!
+0-0
Poniedziałek, 2 lipca 2012 r. godz. 17:28
~miecz
jezeli pan obara jest durniem to jest jego prywatna sprawa ale rona w tym miejscu przegiela pale daje to pod rozmysl pana obary
+0-0
Poniedziałek, 2 lipca 2012 r. godz. 17:26
~sfd
niech się prokuratura zajmie zawłaszczeniem miejskiej działki przez kościół, to dopiero złodziejstwo
+0-0
Poniedziałek, 2 lipca 2012 r. godz. 17:05
~lukas
rona-jeśli Obara wybuduje oborę to pasowałabyś do niej jako owieczka Frankowskiego i Warchoła
+0-0
Poniedziałek, 2 lipca 2012 r. godz. 16:33
~gggg
ksiądz sprzeda wszystko !!!!!!! to tylko kwestia ceny
+0-0
Poniedziałek, 2 lipca 2012 r. godz. 16:16
~Licytator dusz
@ RaLph a co tam 6 i pół tysiąca niech będzie kto da więcej? bo o to chyba tu chodzi...
+0-0
Poniedziałek, 2 lipca 2012 r. godz. 16:12
~47latek z zaklikowa
obara wybudował gmach alla hotel a teraz robi sobie bezpłatną reklamę w mediach. Czym więcej szumu wokół tego człowieka tym większa reklama dla niego .cwany lis z niego
+0-0
Poniedziałek, 2 lipca 2012 r. godz. 15:24
~Sara
Mam pytanie kto wycenil wartosc tego krzyza? nalezy podac koszt dwoch desek pozbijanych bez witerunku. Czy jest prawda, ze ten krzyz byl wykonany w Hucie i w nielegalny sposob przemycony? Czy zaczyna sie aukcja Frankowwskiego (Warchol w tej chwili nie ma sily aby to nadal ciagnac) aby teraz podbijac cene tego wizerunku? To podle aby szukac zarobku nawet na takim wizerunku! Faktycznie kler pracuje na to aby coraz mniej i coraz szybszym czasie ludzie wychodzili z kosciola. Wierze, ze Frankowski zejdzie na ziemie, posiadajaca mamona przecisci oczy i zakonczy ten bolesny serial dla wierzacych. Popieram, ze powinien pojsc do porzadnej spowiedzi chyba z calego zycia i przestac igrac poprzez profonacje wiary. Drugi raz nie odwazy sie wyciagac zlodziejska reke o cudza wlasnosc.
+0-0
Poniedziałek, 2 lipca 2012 r. godz. 15:11
~RaLph
A WYGLADA na 6000 tysiecy:)
+0-0
Poniedziałek, 2 lipca 2012 r. godz. 14:37
~Rona
Obara niech sobie wybuduję oborę w Zaklikowie i się nią zajmie, a krzyż i Stalową Wolę zostawi w spokoju !!! Ale bym mu nakopała, durniowi !!!
+0-0
Poniedziałek, 2 lipca 2012 r. godz. 14:34
~zaciekawiony
"Czy będą kolejne przenosiny" A czy będą kolejne rozdziały tej komedii ? [legendy miejskiej] proponuje jeszcze go poprzenosić i dodać trochę ciekawych [pikantnych] szczegółów odnośnie przenoszących i miejsc.
+0-0
Poniedziałek, 2 lipca 2012 r. godz. 14:19
~danielco
W nic nie wierzy przecież chciał się wypisać z kościoła. Sam przyznaje, że jest ateistą. Ksiądz Warchoł jest tylko marionetka w rekach wyżej postawionych hierarchów. Zresztą teraz jest schorowanych człowiekiem wiec, nie on tym kieruję. On już jeden kościół wybudował (kierował budową)w swoim życiu. Akurat on dużo dobrego zrobił dla biednych, ubogich dzieci. Inni księża powinni brać z niego przykład jak należy się dzielić z bliźnim.
+0-0
Poniedziałek, 2 lipca 2012 r. godz. 14:11
~ERNI el Golfer
marny ze mnie katolik .... a to w szczególności właśnie przez takie sytuacje.... chyba mało dajecie na msze jak się ksiądz nagle burzy o pieniądze ..... dlaczego sam nie przestawił krzyża w miejscu w którym nikt by nikogo o nic nigdy nie posądzał.... przecież znalazłby się jeden czy drugi z trzecim który dla księdza zrobiłby to za darmo.... ale nieeeee..... trzeba niuchać kasę od zwykłych poczciwych ludzi a młodych zmuszać do gięcia w strzelbę.... paranoja.... jeszcze trochę i ktoś w środku nocy przyjdzie do Obary.... wyciągnie krzyż na środek ulicy i spali przed kościołem .... nie będzie wiadomo kto i od kogo wtedy ksiądz zawoła pieniądze .... w tym wypadku to chyba najlepsze rozwiązanie .... peace
+0-0
Poniedziałek, 2 lipca 2012 r. godz. 14:10
~Otóż to !
"szkoda, że fakty codzienne są sprzeczne z zasadami i naukami tego wyznania" Jeśli dzisiejszy kler zachowywałby się jak Jezus to zapewne wiele osób nie straciłoby wiary. Ale to nie temat na teraz i na to miejsce....
+0-0
Poniedziałek, 2 lipca 2012 r. godz. 14:08
~max
przecież ten chłop sprofanował ten symbol wiary , spytajcie go w co sam wierzy,faryzeusz,,,
+0-0
Poniedziałek, 2 lipca 2012 r. godz. 14:07
~Marek
Teren na ktorym stał krzyz nalezy do miasta ! W zwiazku z tym jak cos zniknie z terenu miasta - to tylko miasto moze nakazac scigac zlodzieja ! A miasto na pewno tego nie zrobi - bo wreszcie ma problem z samowola budowlana rozwiazany. Miejmy nadzieje ze juz nie bedziemy wszedzie na okolo czytac o tym krzyzu. A Warchol niech sie zajmie tym czym powinien zajmowac sie ksiadz - a nie bawic sie w polityke i robienie w miescie wojen - w dodatku niech sie wyspowiada dobrze bo tym czynem chcial ukrasc teren miastu. A te glupie, tepe i ciemne baby co chodzily sie tam modlic i dalej chodza to normalnie bym wystrzelal ! Miejsce krzyza jest w kosciele - jakby tam krzyz trafil od poczatku nie byloby zadnych wojen, konfliktow itp. A odnosnie nowego kosciola - to jest on niepotrzebny - nawet kapucyni otwarcie o tym mowia - a to dla mnie osobiscie jedyni ksieza ktorych szanuje - bo ta czarna, czerwona i purpurowa cholota to jedynie chce od ludzi wyciagac pieniadze i niby ich nawracac - a sami to pedaly i zboczence w dodatku molestujace czesto dzieci.
+0-0
Poniedziałek, 2 lipca 2012 r. godz. 14:03
~Lis
Pan Obora niech sobie oborę sobie robi w Zaklikowie. A od Stalowej i od tego co tu jest niech spada - dobrodziejaszek się znalazł do łagodzenia konfliktów. Mieszkańcy przecież nie mają konfliktu, tylko garstka ludzi uprawiających politykę.
+0-0
Poniedziałek, 2 lipca 2012 r. godz. 14:02
~ZeZ
W Polsce kościół katolicki jest tylko reliktem minionej epoki, takim żyjącym dinozaurem, który pasożytuje na społeczeństwie. Nie ma on żadnej misji do spełnienia, nie przynosi żadnych korzyści postępowym społeczeństwom całego świata, w Polsce w szczególności, nie ma nic do zaproponowania ludziom wykształconym, nawet na przeciętnym poziomie! W Polsce kościół katolicki to ekstremum zła, obłudy, zakłamania i wciskania się z brudnymi od pedofilii łapami we wszystkie zakamarki życia publicznego! Hierarchowie Kościoła z wykorzystaniem całej armii pasibrzuchów w czarnych kiecach, uczą obłudy, cynizmu i hipokryzji! To banda ksenofobów a w licznych przypadkach to głoszący nacjonalistyczne poglądy urzędnicy, nastawiąjący całe społeczeństwa wrogo do wszystkich sąsiadów i współeuropejczyków, zwłaszcza do tych, gdzie ukrócono ich pazerność! Sieją nienawiść do ludzi myślących inaczej lub wyznających inne poglądy od jedynie słusznych, jakie preferuje kościół.
+0-0
Poniedziałek, 2 lipca 2012 r. godz. 13:39
~tyeu
Ooo nieee składam doniesienie na księdza za obrazę moich uczuć religijnych! Jak mógł wycenić coś bezcennego? Jak tak może poniewierać krzyż?
+0-0
Poniedziałek, 2 lipca 2012 r. godz. 13:33
~mondry
zróbmy zrzutke Warchołowi te 5 000zł, i niech wreszcie skonczy sie ten cyrk z krzyżem.
+0-0
Stalowka.NET - Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i okolic
Copyright 2001 - 2024 Stalowka.NET
  » O nas  » Redakcja  » Reklama  » Kontakt
Wszelkie prawa zastrzeżone.


X Ta strona korzysta z plików cookie w celu świadczenia usług i realizacji potrzeb użytkowników. Pliki te mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki internetowej. Więcej w polityce prywatności.