Stalowa Wola Stalowa Wola: Huta Stalowa Wola
Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i Powiatu Stalowowolskiego. Najnowsze! Najszybciej!
Kamera na żywo na panoramę Stalowej Woli na skrzyżowanie Al. Jana Pawła II z ul. KEN
Nagrania audio, rozmowy z ciekawymi ludźmi
Fotografie z najważniejszych wydarzeń w Stalowej Woli
Kanał youtube.stalowka.net - Pierwsza stalowowolska telewizja internetowa
Encyklopedia miasta Stalowa Wola
Zapowiedzi zbliżających się wydarzeń kulturalnych
Baza adresowa najważniejszych firm i instytucji życia publicznego
Bezpłatna baza ogłoszeń dla mieszkańców miasta Stalowa Wola jak i Powiatu Stalowowolskiego
Twoje konto
Strona główna  Stalowa Wola / Wiadomości Czwartek, 21 listopada 2024 r. Imieniny: Janusza, Marii, Reginy
 Wiadomości lokalne
» Rusza kampania przeciw przemocy wobec kobiet. Radna Urszula Tatys za powstaniem centrum konsultacyjnego
» 30 lat wsparcia i aktywności - jubileusz Dziennego Domu Senior+
» Kolejne podwyżki opłat komunalnych i ciemności na ulicach? Od stycznia droższa energia dla samorządów
» Walka z kopciuchami. Dron pomoże ale nie wyręczy kontrolera
» Nadanie tytułu dla Muzeum wywołało dyskusję o pieniądzach
» Osiedle Ogrodowe wchodzi na kolejny etap budowy
» Wręczono medale "Za Zasługi dla Obronności Kraju"
» Na osiedlu Hutnik ruszy przebudowa dróg i infrastruktury podziemnej
» Policja przebadała ponad 600 kierowców na zawartość alkoholu
» Czerwone iluminacje na budynkach. Finał akcji "Dzieciństwo bez przemocy"
» Arteon potrącił rowerzystkę na Poniatowskiego
» Lolek oficjalnie otwarty
Więcej » 
 Zasłyszane...
"Możemy spodziewać się ruchu scenicznego, tańca, gestu, scenografii, efektów świetlnych i przede wszystkim fantastycznego doznania oczyszczenia naszego sumienia bo spektakle KTO właśnie takie są".
Marek Gruchota, dyrektor Miejskiego Domu Kultury w Stalowej Woli.
 Imprezy w mieście
» Rubinowe gody czyli znakomita komedia teatralna z plejadą polskich Gwiazd
» Blask art déco. Kolekcja Muzeum Regionalnego w Stalowej Woli
» Dziady - magiczne spotkanie z tradycją
» Podwieczorek przy fortepianie
» Programy edukacyjne w Muzeum Regionalnym
» Damski biznes - spektakl
» Pierwsza wystawa o księdzu profesorze Wilhelmie Gaju-Piotrowskim w stulecie jego urodzin
» IRA - koncert
» Modna w stylu art déco
Więcej » 
 Fotoreportaże
Stalowa Wola: Akt erekcyjny pod most wmurowany
»Akt erekcyjny pod most wmurowany
»Kongres Armia - Stalowa Wola 2024
»Pasowanie na ucznia w PSP nr 2
»Sławomir Mentzen w Stalowej Woli
»Szczawne-Kulaszne: wyścig górski Krzysztofa Farasia
Więcej » 
Wiadomości lokalne / Sonda Stalowka.NET

Niedziela, 9 października 2011 r. godz. 13:26     /SAI/
Rodzice chcą zmian opłat za przedszkola

Po nowym roku radni zadeklarowali się przyjrzeć podjętej przez siebie uchwale, nie wykluczając naniesienia ewentualnych poprawek, po przeanalizowaniu uwag zgłaszanych przez dyrektorki przedszkoli czy komitety rodzicielskie.
Po nowym roku radni zadeklarowali się przyjrzeć podjętej przez siebie uchwale, nie wykluczając naniesienia ewentualnych poprawek, po przeanalizowaniu uwag zgłaszanych przez dyrektorki przedszkoli czy komitety rodzicielskie.
Fot. Jacek Rodecki
Za pośrednictwem portalu Stalowka.NET zapytaliśmy Państwa, czy jesteście zadowoleni z nowego systemu opłat w stalowowolskich przedszkolach. Wyniki sondy dają jednoznaczną odpowiedź: nie.

Wśród głosujących 22,2% jest zadowolonych z obowiązującego od września systemu opłat za przedszkola, 64,8% zdecydowanie nie jest, z kolei 13% osób nie miało na ten temat zdania.

Obecnie w przedszkolach prowadzonych przez gminę Stalowa Wola, w których oddziały są czynne ponad 5 godzin podstawa wychowania przedszkolnego realizowana jest od godziny 8:00 do godz. 13:00. W godzinach tych zapewnia się bezpłatne nauczanie, wychowanie i opiekę.

Świadczenia przedszkoli wykraczające poza podstawę programową wychowania są odpłatne, co oznacza, że po przekroczeniu 5 godzin dziennie jest pobierana opłata w wysokości 0,22 % minimalnego wynagrodzenia za pracę. Obecnie do stalowowolskich przedszkoli uczęszcza łącznie 1402 dzieci, z których 209 korzysta z pięciogodzinnej podstawy programowej.

Od 2012 roku wraz ze wzrostem minimalnego wynagrodzenia za pracę rodzice dzieci, będących w przedszkolu dłużej niż 5 godzin będą płacić więcej, przy 100% frekwencji między 85 a 321 złotych bez wyżywienia. Obecnie ta opłata waha się w granicach między 79 a 297 złotych.

TAK - DLA ZMIAN ALE PO NOWYM ROKU

Po nowym roku radni zadeklarowali się przyjrzeć podjętej przez siebie uchwale, nie wykluczając naniesienia ewentualnych poprawek, po przeanalizowaniu uwag zgłaszanych przez dyrektorki przedszkoli czy komitety rodzicielskie.

W ciągu kilku dni trwania sondy do naszej redakcji napłynęły sygnały, że w niektórych stalowowolskich przedszkolach zajęcia z języka obcego mają się odbywać poza bezpłatnymi godzinami, a dyrekcja nalicza opłatę za pełną godzinę w przypadku piętnastominutowego spóźnienia podczas przyprowadzenia lub odebrania dziecka z placówki.

Strona do druku Drukuj artykuł    

Jeżeli masz jakieś ciekawe informacje, chcesz przekazać coś ważnego,
coś interesującego, nie wahaj się - napisz do nas: redakcja@stalowka.net

Dodaj komentarz do artykułu »  

Poniedziałek, 9 września 2024 r. godz. 06:02
Kerim
A ja oczekuję,aby Stalówka miała dostęp do morza!Jakoś dawniej nie było żłobków,a rodzice wychowywali potomstwo.Czy na roli,czy w fabryce ale też pracowali.Dali radę?Dali!A,nie mieli żadnego "babciowego",no i później 300PLN na "piórniki",czy 800+ na własne używki.
+1-0
Piątek, 1 września 2023 r. godz. 18:19
~Teresa
Przedszkole na hutniku nie wiem czy jest ok znajoma narzekała.Dużo zmian ...potrzeba
+0-0
Niedziela, 9 lipca 2023 r. godz. 17:33
~Lange
prywatne przedszkola -rodzice gdybyście mieli pojęcie jak Wasze dzieci są traktowane gdy nie ma Was to omijalibyście je szerokim łukiem wiem co mówię nie są ,,kochanymi dzieciaczkami
+0-0
Czwartek, 28 maja 2020 r. godz. 12:12
~Chomik impotent
Jaki problem? Płacę 450 PLN za miesiąc w prywatnym przedszkolu i jeszcze mi 50 PLN zostaje dla dziecka na lody i słodycze czy owoce.
+1-0
Piątek, 26 sierpnia 2022 r. godz. 12:24
~morelka
który to żłobek taki tani ? Ja za prywatny w stw płace 850.
+0-0
Czwartek, 10 stycznia 2019 r. godz. 17:59
~picek
Podzialy naPO ,PIS SLD NOWA ITD i Nazekac???? A Ja mam zal tylko do komuny wjelki mamzalze ze ta wstrentna Komuna wyksztalcila mnie i moje dzieci za darmo ,mamzal ze dzieci jezdzily nakplonje izimowiska mam zal ze moglem chodic do koscjola i nikt mnie nie opluwal mam zalze komuna dala prostym chlopom ziemie a analfabetow zagonila do szkoly mam zalze mialem prace inie musialem opuszczac rodziny szukajac chleba na obczyznje maw wielki zal ze zaklad pracy dal mi pierwsze mieszkanie mam zal zenie musialem czekac dokardiologapo pol roku mam wieki zaldo TEJ WSTRENTNEJ KOMUNYza to WSZYSTKO ????
+0-0
Środa, 1 marca 2017 r. godz. 01:30
~Szlachcianka
A ja sobie przedszkole załatwiłam od ręki...mogłam wybrać które chce i posiłki za darmo ..wszystko za darmo ..mialabym 10cioro dzieci to bym dla wszystkich załatwiła sobie ..trzeba być zaradnym i mieć wtyki u ludzi wyżej niż w Stalowej..u ludzi którzy mogą sterować każdym ;)
+0-0
Poniedziałek, 16 sierpnia 2021 r. godz. 21:15
~Twój Król
Ale masz tylko jedno ..I to załatwiłaś dzięki mnie
+0-0
Środa, 27 stycznia 2016 r. godz. 19:39
~
A dlaczego nikt nie pisze, że w Katoliku panuje wszawica! Można sprawdzić.
+0-0
Wtorek, 29 grudnia 2015 r. godz. 12:58
~Ewa
Pamiętam to przedszkole była tam lokomotywa super plac zabaw do puki nie zlikwidowali tego szkoda było super!
+0-0
Piątek, 13 marca 2015 r. godz. 22:25
~OLO
PO CO KOMU TA STAROC.MOZE BY COS NOWEGO/
+0-0
Piątek, 30 stycznia 2015 r. godz. 13:57
~bm
Moje dziecko chodzi do prywatnego przedszkola, co prawda przedział jest 350-450 zł bez limitu godzin,ale mam w tym wliczone codziennie angielski, rytmika, logopedia itp. co prawda suma większa, ale opieka jest super, żadnych dodatkowych kosztów na wycieczki.
+0-0
Niedziela, 16 listopada 2014 r. godz. 21:44
~dota
ludzie narzekacie ,że teraz przedszkola drogie ja jak prowadziłam dzieci do przedszkola to nieważne było,czy chodziło 1 dzień ,czy cały miesiąc za opiekę trzeba było zapłacić tak samo tylko wyżywienie odbijali i nikt nie pytał o twój dochód jak nie pasuje to nie prowadź
+0-0
Sobota, 8 listopada 2014 r. godz. 17:41
~ania
ma Pani racje i popieram Panią
+0-0
Czwartek, 18 września 2014 r. godz. 20:48
~samotna mama
jestem samotna mama dwojki dzieci limenty na jedno dziecko to 300zl plus 77zl zasiłku rodzinnego czyli w sumie z malymi dziecmi nie mam jak podjac pracy mam na utrzymanie na 3 osoby 754zl w OPS nie mam co liczyc na pomoc bo dzieci maja alimenty tymczasem sasiad ktory alkoholizowal sie cale zycie i nie wiem czy przepracowal chocby jeden miesiac legalnie dostaje 680zl zasilku z ktorego ma sie sam jeden utrzymac i to jest Polska... takie rzeczy tylko tutaj
+0-0
Poniedziałek, 25 stycznia 2021 r. godz. 10:57
~Ksenia
Zwiększyć alimenty! dokąd państwo będzie dokładać, czyli my podatnicy
+0-0
Czwartek, 5 grudnia 2013 r. godz. 18:15
~BIEDASZYB
Przysłowie mojej mamy brzmiało "nie patrz jak zaoszczędzić ale jak zarobić". Mam wrażenie, że nic wam juz kompletnie nie pasuje, przyzwyczailiście się do narzekania na wszystko i wszystkich. Nie potraficie docenić żadnych plusów. Jeden z komentarzy jakie przeczytałam do tego artykułu mówił, że "ja zorganizowałam babcię i płacę tylko za wyżywienie". Naprawde tak oszczędzacie na swoich dzieciach ? to co się dziecko w przedszkolu nauczy to żadna babcia mu tego nie zapewni. Nie wiem gdzie wasze dzieci chodzą do przedszkola ale ja za 7 godzin pobytu place równe 140 zł. Drogo ? normalni jesteście? Że trzeba na kredki zaplacic i na kino ? a jakby siedziało w domu to malowałoby kredą wyłupaną z jaskini ? hahaha. Dobre.
+0-0
Czwartek, 10 października 2013 r. godz. 12:59
~monia
do przeczkolak - może i są takie przedszkola, ale zauważ, że w sytuacji kiedy dziecko choruje - a te, które dopiero zaczynają naukę przedszkolną chorują najczęściej dużo - to opłata ta nie jest obniżana... i co wtedy? opłaca się posyłać tam dziecko? a jak w miesiącu jest 5 dni i przyjdzie zapłacić i za przedszkole i niani za opiekę to kogo na to stać? przeciętnego mieszkańca Stalówki? nie wydaje mi się
+0-0
Poniedziałek, 26 sierpnia 2013 r. godz. 08:11
~przeczkolak
Są w stalowej woli przedszkola prywatne w przedziale cenowym 360-450 zł za 10 godzin z wyżywieniem, wystarczy poszukac
+0-0
Środa, 24 lipca 2013 r. godz. 13:29
~rni
a u nas na wsi jest od7.30-15.30darmowe,tylko placi sie za wyzywienie ale tylko ci placa co im przekracza dochod
+0-0
Piątek, 19 lipca 2013 r. godz. 23:19
~kwadrat1
Ja jak czytam, że pisząca osoba twierdzi, że z jego podatków są opłacane tylko przedszkola państwowe to się bardzo myli to znaczy, ze nie wie o tym, że każda szkoła i każde przedszkole otrzymują dotację z Urzędu Gminy ( proszę przeczytać przepisy) i nie wypisywać głupot
+0-0
Wtorek, 14 maja 2013 r. godz. 22:41
~mama
W Rzeszowie dodatkowa godzina kosztuje niewiele ponad 1 zł. Rodzicom nalicza się dodatkowe godz. wg. rzeczywistej obecności dziecka. Mam różne godziny pracy i mimo, że tylko raz w tygodniu dziecko przyprowadzam na 7.00 to płace od 7.00 codziennie (już 4 godziny za nic), do tego jestem w przedszkolu o 15.10 a płacę do 16.00 (kolejne 4 godziny za darmo) czyli ok. 120 zł miesięcznie za nic. Dziecko chodzi na angielski, rytmikę płacimy podwójnie paniom od zajęć plus za opiekę, mimo że dzieci są na innych zajęciach. Gdy poruszyliśmy tę tematykę usłyszeliśmy, że za dużo zachodu jest z liczeniem godzin, które dziecko w rzeczywistości spędza w przedszkolu. A w Rzeszowie mogą........ Stalowa Wola jest super, tylko dla kogo?
+0-0
Niedziela, 2 grudnia 2012 r. godz. 09:56
~81
Zgadzam się z panią Karoliną!!!Ja w listopadzie wydałem na przedszkole 400zł!!! za samo wyżywienie plus dodatkowe 2 godz dziennie zapłaciłem 274zł do tego wyprawka żeby dziecko miało czym i na czym malować to koszt 50zł nie mówiąc o komitecie za który zapłaciłem 80zł do tego dochodzą inne rzeczy typu:papcie wyjście do ballady za 10zł wycieczka 30zł itp!!Rozumiem ze takie wyjazdy i wyjścia to dla dzieci frajda ale bez przesady z tymi opłatami za przedszkole!!!za religię zapłać za rytmikę zapłąć za angielski zapłać jak chcesz mieć mądrzejsze i sprawniejsze dizecko fizycznie!!!PARANOJA!! to szkoła wychodzi tanie a i dziecko więcej się uczy!!!!!
+0-0
Środa, 24 października 2012 r. godz. 18:52
~karolina
od 8 do 13 to chyba nie wiem w kttórym przedszkolu bo jak przychodzi co do czego to pani dyrektor sie to nie opłaca!! chciałam zmienic umowę z 8 godzin na 5 to juz nagle nie ma miejsca dla mojego dziecka w przedszkolu!! to jest smieszne
+0-0
Czwartek, 5 kwietnia 2012 r. godz. 17:27
~matka przedszkolaka
Opłatę za przedszkola ustalają radni i jest to jakiś % od minimalnej płacy brutto. Jest jedno ale od której minimalnej i może ktoś tu odpowie. Płace minimalne są dwie dla zmydlenia oczu. Jeśli przepracowałeś u danego pracodawcy mniej niż 12 miesiecy to masz minimalne wynagrodzenie 1395zł brutto a jeśli przepracowałeś u danego pracodawcy ponad rok to masz 1500zł brutto. Jeśli ktoś pracuje dłużej ale firma np. zmienia formę prawną to niby pracujesz ponad rok ale w nowej firmie wg dokumentów pracujesz od niedawna i co wtedy. Jak nalicza sie opłaty za pszedszkole? Przecież wiekszość osób pracujących w STW ma krótszy staż w danej firmie niż rok a więc tę niższą najniższą płacę. Proszę o wyjaśnienie szanownych radnych.
+0-0
Niedziela, 25 marca 2012 r. godz. 19:55
~maniek
Niedługo babci i dziadków nie będzie bo będą pracować, ludzie nie będą się decydować na dzieci bo po co sobie problemy robić, leki będą za drogie, no i zostanie nas tylko garstka :) I taki chyba jest plan. To wszystko przypomina mi folwark zwierzęcy
+0-0
Piątek, 13 stycznia 2012 r. godz. 00:42
~rozczarowany rodzic
Nasi '' kochani '' radni i gdzież wasze zapewnienia o konsultacjach z rodzicami ,wsłuchiwaniu się w głos rodziców na was pracujących a także nauczycieli pracujących w przedszkolach-można sobie wsadzić....?Znowu ,według planu podwyżka,a wy co z tym robicie?G....!Rodzice nie protestują,bo wiedzą ,że ich zdanie nic was nie obchodzi ,a chcąc płacić mniej uruchamiają babcie lub ciocie.Chyba miasto wyszło na tym jak Zabłocki bo pracujący 8 godzin rodzice radzą sobie jak mogą.Czy naprawdę tak trudno wam pojąć,że obniżając stawki godzinowe zachęcilibyście rodziców do pozostawienia dziecka na dłużej w przedszkolu i chyba miasto wyszłoby na tym lepiej!Oj ludzie gdzie wasza inteligencja, poszła sobie daleko ,oj daleko.Ja wiem ,że większość z was chce wejść prezydentowi w ...., ale macie reprezentować nas wszystkich , a nie mutanta bez rodziny.Najczęściej gdy o niektórych coś czytam lub słyszę uważam, żę tracicie swój czas i nasze pieniądze!!! Potrzebni są nam ludzie ,którzy myślą o wszystkich mieszkąńcach , a nie tylko studentach i profesorach.Zmieńcie coś na lepsze ,a nie tylko na gorsze.
+0-0
Piątek, 9 grudnia 2011 r. godz. 19:41
~asiek
A teraz pomyślcie tak: Ja razem z mężem pracujemy, z naszych podatków utrzymywani są również emeryci i wszyscy bezrobotni i ci którzy nigdy nie mieli, albo nie chcieli mieć dzieci bo np. za drogo kosztowały. Ja muszę utrzymać, wychować i wykształcić swoje dziecko, bo państwo mi nie pomaga. Czy TAK? Więc, dlaczego moje dziecko, które sama wykształcę, wyżywię...itd. i które później będzie (mam nadzieję) pracować ma ze swoich podatków utrzymywać takie osoby jak: Raf czy Malwinka, osoby bezrobotne, nie mające dzieci itd. Posłowie powinni pomyśleć czy nie wprowadzić ustawy, która będzie dodatkowo wynagradzać tych ludzi którzy wychowali i wykształcili dzieci, a tym którzy ich nie chcieli i nie mieli i do przedszkoli nie dokładali powinni zabierać. Moje dziecko niech robi na mnie, a jeśli nie masz dzieci to jak przyjdzie starość to twój problem..... jak sobie nie zarobisz i dzieci nie zrobisz to nie będziesz mieć niczego!
+0-0
Środa, 7 grudnia 2011 r. godz. 14:22
~Dracula
kto pracuje od 8 do 13 chyba nasi miłościwie rządzący a Pan Prezydent wolał wydac pieniadzę na Patryjote co tylko strzaszy a nie na przedszkola i żłobki . Przeciez rodzice sobie poradzą )))
+0-0
Środa, 30 listopada 2011 r. godz. 00:00
~walijka
oczywiście ,że nie jestem zadowolona ze stawek obowiązujących obecnie w przedszkolach.Dlaczego stawki za godziny płatne są u nas większe niż w innych miastach np.Warszawie;czy my naprawdę tak dobrze zarabiamy?Denerwują mnie także wypowiedzi radnych ,którzy mówią o tym jak to będą się konsultować z rodzicami na temat zmian w opłatach!A radny Przytuła mówi otym, że rodzice którzy złożyli swój podpis pod protestem rozumieją, że ta analiza i wyliczanie muszą potrwać itd.Proszę pana nie wiem kto udzielił panu takich informacji ,bo mój podpis również tam jest,a ja np. nie rozumiem dlacze/go nie można zmienić tych ustaleń szybciej ?
+0-0
Piątek, 21 października 2011 r. godz. 08:18
~api
Jeszcze niedawno większości z Was wałczyliście z prywatyzacją przeszkoli w naszym mieście a teraz jakoś wam to nie przeszkadza Przecież oni do tego dążą wywindowali taka cenę za godz. ze w tej chwili czy w prywatnym czy w państwowym rodzice dzieci pracujących płaca tyle samo. Wiec wniosek jeden jak się rodzice wkurza to poślą swoje dzieci to prywatnych przedszkoli i ciekawa jestem kto wtedy zapłaci za przedszkole dla tych które mają za darmo albo płaca za 1 godz góra 2 godz
+0-0
Wtorek, 11 października 2011 r. godz. 04:50
~RST
A czy prywatnie kupujemy droższe i gorsze usługi? Czy gmina ma prawo nieuczciwie konkurować z prywatnymi przedszkolami dopłacając tylko do swoich przedszkoli? Czy właściciele prywatnych przedszkoli i ich pracownicy nie dopłacaja do publicznych przedszkoli ze swoich podatków ? Czy rodzice nie mogliby mieć prawa wybrać przedszkola dla swoich dzieci mając w kieszeni bon oświatowy? Może okazałoby się , że nie muszą już wcale dopłacać z własnej kieszeni? W prywatnych przedszkolach nie obowiązuje Karta Nauczyciela i pracownicy pracują 40 godzin tygodniowo, a właściciele bez limitu. Nie mają 3 rocznych urlopów dla "podratowania zdrowia".To sprawia, że są o połowę tańsi. Czy warto marnować nasze wspólne pieniądze na utrzymywanie tych zdobyczy socjalizmu? Koszty utrzymania przedszkoli w naszej gminie to ok. 14 mln rocznie i ciągle rosną. Na co mamy czekać, co chcemy jeszcze zobaczyć? Czy jest szansa na odwrócenie trendu? Czy Karta Nauczyciela zostanie zniesiona? Czy pensje nauczycieli zostaną obniżone proporcjonalnie do efektywnie przepracowanych godzin? Już teraz miesięczne koszty utrzymania jednego przedszkolaka zrównały się z minimalnym wynagrodzeniem za pracę. Dlaczego nie mielibyśmy dać rodzicom bonów oświatowych, którymi zapłacą za wybrane przez siebie przedszkole?
+0-0
Piątek, 25 marca 2022 r. godz. 22:29
~życie
Co to ma znaczyć: "Czy pensje nauczycieli zostaną obniżone proporcjonalnie do efektywnie przepracowanych godzin?" Obniżone? Dobrze się czujesz??? Na pewno wiesz gdzie żyjesz i ile wynoszą pensje nauczycieli w tym kraju? Zejdź na ziemie człowieku. Nikt darmo nie będzie pilnował ci dzieci.
+0-0
Poniedziałek, 10 października 2011 r. godz. 20:34
~jzmk
ty RST juz dawno upadłeś na głowę, więc nie wypowiadaj się
+0-0
Poniedziałek, 10 października 2011 r. godz. 19:34
~pol347
Raf ty nie masz rozumu może go sobie nabij a potem coś napisz
+0-0
Poniedziałek, 10 października 2011 r. godz. 14:29
~Lemmy
Raf ales ty glupi
+0-0
Poniedziałek, 10 października 2011 r. godz. 10:56
~Raf
Chcesz przedszkole PLAC ! jak nie to po co robiles/as ? Pozatym powinni wprowadzic Krowi podatek, cos jak bykowe, to bylo by latac czym takie braki.
+0-0
Poniedziałek, 10 października 2011 r. godz. 07:02
~Andrzej
Ciekawą sprawą jest przedszkole, które miało być dla rodziców pracujących do późnych godz. Czynne od 6 do 19. Nagle rodzice sie wycofali z umowy kiedy 3eba było płacić za dodatkowe godziny. Od razu każdy mógł odbierać dziecko po 8h:) żenada i jeden wałek - od razu bym osunął ich dziecko i na to miejsce przyjął pociechy ludzi którzy się zadeklarują, że faktycznie pracują do późnych godzin i to przedszkole jest im faktycznie niezbędnie potrzebne!!
+0-0
Czwartek, 18 czerwca 2020 r. godz. 20:17
~To tyle ;)
Niektórzy teraz to dzieci dla 500+ robią i wolą później ściemniać, że do późnych godzin pracują i najlepiej niech jeszcze z podatków przedszkola będą opłacane. Nie pisze tu że wszyscy rodzice, ale ile jest przypadków, że alkoholiczki czy inne tego typu osoby zachodzą w ciążę, żeby tylko mieć na własne potrzeby, a później te dzieci są takie odrzucone. Ludzie mogliby więcej zarabiać, a nie mają zabierane, a później niby dane. Zastanówcie się, dla mnie osobiście jest to zniechęcenie do mieszkania w Polsce. Dziękuję za uwagę :)
+0-0
Poniedziałek, 10 października 2011 r. godz. 00:09
~wprost przeciwnie
Malwinko! Mam nadzieję, że jak przyjdzie starość to sama sobie poradzisz. Nie korzystaj z niczyjej pomocy. Po prostu nie ma następnego pokolenia. Ty zajadasz pieniądze lub zasuwasz do śmierci. Stuknij się lepiej w głowę i nie pisz więcej głupot.
+0-0
Niedziela, 9 października 2011 r. godz. 21:33
~pol347
a dlaczego do prywatnych nie ma dofinansowania przecież jak nie ma miejsc w państwowych to kto musi oddaje do prywatnego nikogo nie interesuje ile go to kosztuje a PODATKI PŁACI i co z tego ma
+1-0
Niedziela, 9 października 2011 r. godz. 20:35
~RST
Trzeba wrócić do koncepcji prezydenta - bon oświatowy - to rozwiązanie gwarantujące rodzicom stałe i jednakowe dla wszystkich dofinansowanie do przedszkoli, zarówno publicznych jak i prywatnych. Gmina będzie miała stabilne finanse, a rodzice prawo wybrania najlepszej dla ich rodziny formy opieki nad dziećmi. Jeżeli mamy wszyscy połacić za nasze i nie nasze dzieciaki, to przynajmniej kupmy jak nalepszą usługę za jak naniższą cenę. Przedszkola publiczne są za drogie i powinny wkrótce upaść.
+0-1
Niedziela, 9 października 2011 r. godz. 18:39
~Magda
do inka: ja miałam i mam dzieci w przedszkolu - niestety nie mam na raz dwojga (zbyt diża róznica wieku żeby zyskać na 75% zniżce, co moim zdaniem jest niesprawiedliwe, a nie inne kwestie) i daję dziecko na 7 godzin. Teraz płace mniej niz w zeszłym roku za te 7 godzin. A dostknęłaś własnie sedna sprawy, otóż: nie za duzo płacimy, ale źle pomyslano cała ustawę, bo karze się rodziców pracujących najwięcej, nie "uwalniając" tych bezpłatnych 5 godzin. Po 1 bezpłatne powinno mić KAŻDE dziecko 5 godzin , skoro juz cos takiego sie wprwadza. Ale inna sprawa jest taka, że miałam jednocześnie nianie do obu dzieci (kiedy sa chore tak jest nadal) i nie porównywalnie wieksza jest opłata za nianię niż za przedszkole. Nie mam niestety babć ani cioć, więc wiem, ile to kosztuje. Zainteresowanym mogę podać wyliczenmia. Przedszkole jest w porównaniu z tym prawie darmowe. I mamy wykwalifikowaną kadrę nauczycieli! a w niektórych placówkach programy unijne---ale co ma sie za darmo tego sie nie docenia.
+0-0
Niedziela, 9 października 2011 r. godz. 18:29
~podatnik
ja chce darmową siłownie, basen i raz w miesiącu darmową premiere w kinie z moich podatków.
+0-0
Niedziela, 9 października 2011 r. godz. 18:18
~mari
A czy ktoś pomyślał o tym ile więcej pracy doszło administracjom przedszkoli?! Przecież każda dodatkowa godzina to inna stawka! A dodatkowo wielu rodziców niestety nie wywiązuje się z obowiązków i nie płaci w terminie. Jak po dwóch nieterminowych wpłatach wygaśnie umowa z przedszkolem ( tak jest w umowach) to przedszkola prywatne będą "zacierać ręce"!
+0-0
Niedziela, 9 października 2011 r. godz. 16:18
~sprawiedliwy
Skoro wszyscy są nie zadowoleni z opłat to proponuje wezwanie rady miasta do uchylenia przedmiotowej uchwały, jęsli to nie pomoze to pozostaje jedynie zaskarżenie przedmiotowej uchwały do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego
+0-0
Niedziela, 9 października 2011 r. godz. 16:13
~inka
do magda: czy jesteście zadowoleni z nowego systemu opłat - zapewne nawey nie masz dzieci wiec sie nie wypowiadaj, bo ja bylam zadowolona, ze "starego" systemu opłat! teraz musze doplacac bo pracuje 8 godzin a nie na przyklad 4!
+0-0
Niedziela, 9 października 2011 r. godz. 16:09
~Magda
Podważam sens i wymiernośc wyników sondy - źle postawione pytanie. Kto jest zadowolony z tego, że musi płacić? Byliby(śmy) niezadowoleni nawet , gdyby trzeba było płacić mniej, bo zawsze to jest wydatek-a nie ma pewnosci, że za darmo tez nie wszyscy byliby zadodoleni...Należałoby zadać pytanie: co zmiebić w regulaminie opłat...
+1-0
Niedziela, 9 października 2011 r. godz. 16:07
~kapitalista
sprywatyzowac i bedzie problem rozwiazany, to samo ze sluzba zdrowia, jak nikomu nie dogodzi to trzeba otworzyc rynek
+0-1
Poniedziałek, 9 września 2024 r. godz. 06:32
Kerim
A,zastanowiłeś się co piszesz?Jestem przekonany,że jesteś młody i nie odprowadziłeś żadnej "składki".A ja dużo zainwestowałem,nie koniecznie z własnej woli.Ale takie były czasy.I,co?Tobie szkoda,a ja mam komuś podarować!?
+0-0
Niedziela, 9 października 2011 r. godz. 15:55
~malwina
rodzice to sobie moga chciec, a ja nie zamierzam miec dzieci i sie dokladac do przedszkoli
+0-0
Niedziela, 9 października 2011 r. godz. 13:52
~gosia
z my z mezem zorganizowalismy babcie i placimy tylko za wyzywienie :)))))
+0-0
Niedziela, 9 października 2011 r. godz. 13:43
~marlena
moje dziecko uczęszcza do prywatnego, dużo więcej nie kosztuje a ja jestem zadowolona i nie muszę przepychać się nerwowo przez tłum rodziców przyprowadzających "na huzia" dzieciaki...
+1-0
Poniedziałek, 9 września 2024 r. godz. 06:14
Kerim
No,tak.Ale Ty,jak prawdziwy rodzic inwestujesz w dziecko.A "spragnieni",wolą siebie zaspokoić.Jacy oni biedni jak mają jakiś grosik odjąć sobie od ust.
+0-0
Stalowka.NET - Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i okolic
Copyright 2001 - 2024 Stalowka.NET
  » O nas  » Redakcja  » Reklama  » Kontakt
Wszelkie prawa zastrzeżone.


X Ta strona korzysta z plików cookie w celu świadczenia usług i realizacji potrzeb użytkowników. Pliki te mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki internetowej. Więcej w polityce prywatności.