Środa, 14 sierpnia 2024 r. godz. 21:53 /Magdalena Rodecka/
Radny Damian Marczak w liście otwartym komentuje sytuację finansową Stalowej Woli
Radny Damian Marczak w liście otwartym komentuje sytuację finansową Stalowej Woli. Fot. Jacek Rodecki
Do stalowowolskich redakcji trafił list radnego miejskiego Damiana Marczaka (klub Stalowowolskie Porozumienie Samorządowe). Jego komentarz jest pokłosiem wtorkowej konferencji prasowej i oświadczenia rzecznika prezydenta Stalowej Woli w sprawie finansów publicznych miasta.
Poniżej prezentujemy pełną treść listu radnego Damiana Marczaka przesłanego do redakcji Stalowka.NET:
- Chciałbym włączyć się w dyskusję dotyczącą stanu budżetu miasta Stalowej Woli. O fatalnej sytuacji finansów naszego miasta informowałem już wielokrotnie. Właściwie komunikowałem to podczas każdej sesji, w trakcie kampanii oraz mediach społecznościowych. To, że zadłużenie miasta jest ogromne i sięga 300 milionów złotych to jest już fakt, o którym już większość mieszkańców wie. To, że budżety przygotowywane przez prezydenta Nadbereżnego są napompowywane, a później realizowane z marnym skutkiem, jest również już znanym faktem.
Najlepiej o tym świadczy realizacja budżetu w 2023 roku, gdzie po stronie dochodów miało być 636 milionów złotych, a został on zrealizowany z dochodami na poziomie 441 milionów złotych, wydatki odpowiednio 613 milionów złotych i realizacja 535 milionów (na pokrycie różnicy zaciągnięto kredyt 130 mln).
Tegoroczny budżet był również zapowiadany jako rekordowy: dochody 859 milionów wydatki 860 milionów. Już w kwietniu napisałem, że ten budżet, jak i poprzednie zostanie zrealizowane w niewielkiej części. Nie dlatego, że jakieś złe siły czyhają na biednego prezydenta Nadbereżnego, tylko dlatego że jest to zwykły bubel, a miasto nie ma wystarczających środków, żeby go zrealizować.
Takie zarządzanie naszym miastem ma bardzo negatywne, a moim zdaniem wręcz tragiczne konsekwencje. Po pierwsze, coraz więcej pieniędzy z naszych podatków, które tworzą budżet miasta pochłania obsługa długu (w 2023 wyniosła 35 milionów złotych), która w tym roku wyniesie jakieś 40-45 milionów. Po drugie, obecna wielkość zadłużenia nie pozwala już miastu na kolejne inwestycje, ponieważ większość zrealizowanych do chwili obecnej nie przynosi miastu, żadnych dodatkowych dochodów ani oszczędności a wyłącznie zwiększa koszty. Stalowa Wola nie ma środków własnych, które stanowią wkład do przyszłych inwestycji i z tego właśnie powodu nie realizujemy inwestycji, na które miasto pozyskało już dotacje. Po trzecie, tracimy płynność finansową czego skutkiem są opóźnienia w zapłatach dla nauczycieli, opóźnienia w zapłatach dla podwykonawców czy innych podmiotów wykonujących usługi dla mieszkańców Stalowej Woli jak przedszkola. I po czwarte, a w tej dyskusji najważniejsze, przekroczenie limitów zadłużenia faktycznie może się skończyć wprowadzeniem komisarza do naszego miasta, ale nie będzie to miało zawiązku z polityką, tylko nieudolnym i nieodpowiedzialnym zarządzaniem miastem.
Przerzucanie winy za ten stan na obecny rząd odbieram jako niemożność oderwania się od politykierstwa prezydenta Nadbereżnego i nieumiejętność wzięcia odpowiedzialności za stan finansów miasta. To nie obecny rząd wprowadził Polski Ład, który kosztem przedsiębiorców i samorządów właśnie ratował budżet naszego kraju i rozdawał pieniądze swoim. Czy Stalowa Wola była beneficjentem tego systemu? Oczywiście TAK. Czy wykorzystała go z korzyścią dla naszego miasta? Oczywiście NIE. A oto dowód! (zdjęcie) Realizacja budżetu Stalowej Woli za pierwsze półrocze z ponad 111 000 000 deficytu! Do końca roku ten deficyt jeszcze wzrośnie i to zdecydowanie.
Zamiast realnych oszczędności, mamy nowych wiceprezydentów. Zamiast inwestorów, bajki o złym rządzie. Zamiast realnych terenów inwestycyjnych, mamy lasy i mokradła. Zamiast dobrych szkół i dobrze opłacanych nauczycieli pretensje, że nauczyciele dostali podwyżki. Zamiast sprawnej administracji, mamy wszechogarniającą biurokrację z CUW-em na czele. Zamiast dobrze zarządzanych spółek miejskich niewydolnego potworka w postaci MZK, który ledwo wiąże koniec z końcem, a zarobki prezesów przekraczają 1 000 000 złotych rocznie. Zamiast nowych mieszkań dla młodych, fatalny projekt SIM i najszybciej wyludniające się miasto. Zamiast rozwoju miasta, miasto w ruinie. Zamiast menadżera na stanowisku Prezydenta Miasta, partyjnego aparatczyka, który jeszcze nie zauważył, że jego czas się właśnie skończył. A wszystko to przy bezrefleksyjnej akceptacji radnych Prawa i Sprawiedliwości działających na rozkaz włodarza. Stalowa Wola potrzebuje szybkich i odważnych decyzji, które odwrócą ten niekorzystny trend.
Z poważaniem, Damian Marczak Radny Rady Miejskiej w Stalowej Woli Klub Radnych SPS
Radny Damian Marczak w minionych wyborach samorządowych startował obok Kamila Maciejaka jako kontrkandydat do obecnie urzędującego trzecią kadencję Lucjusza Nadbereżnego. Włodarz uzyskał 72,41%, wygrywając w pierwszej turze. Damian Marczak startujący z Komitetu Wyborczego Wyborców Stalowowolskie Porozumienie Samorządowe dla Miasta i Powiatu uzyskał 4434 głosów, co daje 21,08% poparcia. Kamil Maciejak startujący z Komitetu Wyborczego Wyborców Stalowa od nowa - Powiat od nowa zdobył 1371 głosów.
Radny Damian Marczak jest w obecnej kadencji radnym miejskim.
Niedziela, 18 sierpnia 2024 r. godz. 17:59 ~niesmak pozostanie
Za czasow "Lucjusza Utracjusza" nepotyzm szerzy sie w Stalowej Woli na niespotykana nigdy wczesniej skale!!!
00
Niedziela, 18 sierpnia 2024 r. godz. 09:22 ~PRZEMO RST
Panie Marczak , Ty zapytaj Tuska jak Rzeczpospolitą ciągnie na dno . Bo Stalowa Wola to najładniejsze miasto w okolicy , Andrzejek Ślęzak zostawił bród , smród i ubóstwo . Wam to nic nie potrzebne , napisz co chcesz zrobić - wybory już były
Niedziela, 18 sierpnia 2024 r. godz. 17:36 ~Wasza Wielce Dojna Zmiana
Nie zauwazyles "Przemo" jak ten kraj ciagnela w dol przez osiem lat PiSowska mafia? Jak doila panstwo i panstwowa kase?
00
Niedziela, 18 sierpnia 2024 r. godz. 12:53 ~Mieszkaniec
Rusz troszkę 4 litery i przejedź się po dawnych terenach HSW i jeżeli masz trochę lat (co uprawnia Cię do porównywania osiągnięć poprzednika z osiągnięciami obecnego Prezydenta STW) to zobaczysz różnicę pomiędzy "rządami" Szreka a Lucka!!! Myślącym nie trzeba mówić co jest lepsze.
00
Niedziela, 18 sierpnia 2024 r. godz. 11:05 ~verte
Nikt z mieszkańców miasta nie każe cierpiętnikowi siedzieć na stołku urzędniczym i narzekać jak on się poświęca dla dobra społeczności. Bez tej martylologii damy radę. Ma rację pan radny Marczak, że punktuje przerost wydatków bieżących w budżecie a tak na dłuższą metę nie można działać. Popatrzmy trzeźwym okiem na to co dobrego uczynił dla rozwoju miasta pan LN? Gdzie mają znaleźć pracę absolwenci dobrych kierunków studiów po ich skończeniu - w urzędzie, w hucie czy w jakim innym zakładzie pracy? Nie ma nic takiego. Rozbudowa struktur urzędu miasta do wielkości urzędu wojewódzkiego nie jest wyjściem dobrym bo to są bieżące wydatki każdego miesiąca. Gdyby nawet chcieć obronić pana prezydenta to nie można tego zrobić bo on nic nie uczynił dobrego na swoją obronę. Dopełnieniem tej 'wolnej amerykanki" jest fatalna ostatnia decyzja personalna o... zwiększeniu i tak rozbudowanych wydatków budżetowych o kolejnych dwóch wiceprezydentów z potężnym uposażeniem miesięcznym. W ten sposób nie tworzy się programu naprawczego a wręcz prowadzi to do zapaści finansowej. Gdzie pobierał nauki o samorządzie pan NL?
00
Niedziela, 18 sierpnia 2024 r. godz. 09:09 ~dziaders z um
sytuacja finansowa StW jest tragiczna i dobrze, że ktoś wreszcie ruszył temat
Takich konkursów było i jest więcej i w SCUW i w samym UM, ale kogo to obchodzi? Wszyscy wiedzą że każda partia i ci bezpartyjni mają swoich więc milczą.
Niedziela, 18 sierpnia 2024 r. godz. 12:59 ~Mieszkaniec
Sobota, 17 sierpnia 2024 r. godz. 20:51
~ja2 Spokojnie. Na poziomie powiatów i miast też sprawdzą. Również wykształcenie, kompetencje i zarobki.
To będzie robić zapewne ten co sprawdzał Panią Renatę Gruszyńską która od pielęgnacji zieleni awansowała na Prezesa MESKO? Ta sama osoba będzie to sprawdzać?
00
Niedziela, 18 sierpnia 2024 r. godz. 11:13 ~lońka
Zasadą higieny powinno być odświeżanie kryteriów oceny. Nepotyzmem jest zatrudnianie w urzędzie rodzin urzędniczych. Jak to wygląda, że na jakichś lipnych stanowiskach tworzonych ad hoc zatrudniane są małżonki/męzowie urzędników już zajmujących inne stanowiska. Panie Nadbreżny to się nazywa NEPOTYZM! Z tej to racji także winien być wprowadzony komisarz by zmienić, osuszyć to bagienko do jakiego pan dopuścił uznając, że warto robić rzeczy nieprzyzwoite bo i tak nic nic nie zrobi. Nadszedł czas by pan zrozumiał swoją niekompetencję i arogancję.
00
Sobota, 17 sierpnia 2024 r. godz. 22:21 ~Ada
No raczej , musiała wygrać konkurs skoro i tak była zatrudniona, ciekawe kiedy ogłoszą wolne stanowisko w ZAB?
00
Sobota, 17 sierpnia 2024 r. godz. 20:51 ~ja2
Spokojnie. Na poziomie powiatów i miast też sprawdzą. Również wykształcenie, kompetencje i zarobki.
00
Sobota, 17 sierpnia 2024 r. godz. 20:27 ~Gość
Teraz przytuliła ją do siebie Pani A. Kółko z ZAB bo w SCUW było ciężko.
00
Sobota, 17 sierpnia 2024 r. godz. 17:12 ~znajomi
Ile osob pracuje w U.M- sami swoji, sztuczne stanowiska dla znajomych i odpowiednie wypłaty. a P.WOS-ksiadz. kim jest dla Lucka
Sami sobie odpowiedzcie. Nie ma żadnych konkursów
A ja jestem ciekawy kiedy wreszcie ktoś sprawdzi jak wyglądają konkursy na wolne stanowiska w mieście a szczególnie w SCUW, ktoś zatrudniony od lat a chociaż od miesięcy ( do sprawdzenia jest na liście płac) wygrywa konkurs na stanowisko które od dawna piastuje, może pora zmienić regulamin naboru na wolne ( a dawno zajęte stanowiska). Stalowa Wola, dnia 14 września 2021 r.
Stalowowolskie Centrum Usług Wspólnych w Stalowej Woli
ogłasza nabór na wolne stanowisko pracy:
referent ds. kadr jednostek obsługiwanych - 4 etaty
Wygrały?
Pani Anna Dul,
Pani Paula Kuta,
Pani Katarzyna Ozimek,
Pani Anna Uszyńska,
Ciekawe od kiedy te panie pracują? No nie od dnia wygranego konkursu.
Sobota, 17 sierpnia 2024 r. godz. 19:35 ~Mieszkaniec
Niestety, dopiero po wyborach prokuratura będzie działać. Ale wtedy osoby odpowiedzialne zobaczą świat zza krat. Czekamy.
00
Piątek, 16 sierpnia 2024 r. godz. 20:21 ~mieszkaniec
do ~Mieszkaniowiec
Nie ma bezpłatnej komunikacji miejskiej.
Tak jak nie ma bezpłatnych obiadów.
.. a tak na marginesie: ile będzie kosztowała ta "bezpłatna" komunikacja miejska?
Piątek, 16 sierpnia 2024 r. godz. 16:10 ~Prosta sprawa
Jak dla mnie. Na nadbereznego głosowało ok 15 tys wyborców. Podzielić 300 mln przez 15 tys. To daje jakieś 20 tysi na statystyczne ryło. To co pisowscy wyborcy, do kasy do kasy biegusiem ratować pryncypala. Jak chcecie to wam konto na zrzutce utworzę...
Piątek, 16 sierpnia 2024 r. godz. 20:05 ~bez znieczulenia
Zajmij się lepiej tym od piłki nożnej!
00
Piątek, 16 sierpnia 2024 r. godz. 15:01 ~Mieszkaniowiec
Szanowna Redakcjo! Czy jest możliwość zajęcia się tematem zapowiadanej bezpłatnej komunikacji miejskiej dla mieszkańców? 1 września już za pasem, a ja nadal nie wiem czy to będzie obowiązywało, a jeśli tak - to na jakiej zasadzie? Wystarczy pokazać dowód osobisty kontrolerowi czy jakieś inne obostrzenia? Proszę zająć się tym tematem. Z góry dziękuję.
Nie ma czegos takiego jak darmowa komunikacja.
Zaplacisz z innej strony , czy bedziesz jezdzic czy nie.
To kolejna bajeczka tego Pana, ktory doprowadzil do obecnej sytuacji.
Juz w budzecie na 2024 jest zapisane, ze doplata dla MZK to 14 milionow, a przypomne ze jeszcze ludzie kupuja bilety.
Podzielcie to na mieszkancow I juz macie ile "darmochy" przypadnie na kazdego.
Skonczcie wierzyc w bajki o czyms darmowym.
Nie ma nic za darmo.
00
Piątek, 16 sierpnia 2024 r. godz. 13:27 ~123@
Popaprane trole może powiecie gdzie się podziało ponad 70mld zł z budżetu państwa?? Nie bronię Lucka ale jesteście takimi samymi hipokrytami jak Morawieckii!!
Piątek, 16 sierpnia 2024 r. godz. 16:46 ~Mieszkaniec
No i wpisz sobie w Youtuba i daj odpowiedź bo Pan POGŁOS nie potrafił rzeczowo wyjaśnić:
MENTZEN OSTRO O DZIURZE BUDŻETOWEJ! WYJAŚNIA RZĄD TUSKA!
00
Piątek, 16 sierpnia 2024 r. godz. 16:37 ~Mieszkaniec
Jakie 70 mld? Człowieku, wiesz co piszesz powtarzasz GŁUPOTY które ktoś po to puszcza w tłum aby tacy jak Ty mieli pożywkę i nie interesowali się reparacjami, CPK, rurociągiem, elektrownią atomową, żeglugą Odry itd.... Ludzie, kiedy Wy zaczniecie samodzielnie myśleć..... Przecież te 100 mld to prawie 1/6 Budżetu Państwa!!!!!
MYŚLCIE TROCHĘ !!!! SAMODZIELNIE !!!!!!
00
Piątek, 16 sierpnia 2024 r. godz. 09:06 ~Dlaczego Polacy są ofiarami systemu politycznego
Patologia wynagrodzenia za rządów PIS, przykład z TVP:Asystent Kurskiego z Solidarnej Polski, człowiek bez matury, który został w TVP ważnym dyrektorem, rocznie zarabiał więcej od swojego prezesa. Przez te wszystkie lata przytulił około 5 mln zł - wskazuje Sygut
Damian nie rozumiem co Ty piszesz?? przecież broniłeś tych mokradeł przed napisaniem tego listu !! Jak dobrze pamietam to byłeś w protescie przeciwko wycince drzew i budowie nowych dróg ?
zadne SP marczak i kolesie to sa przystawki tfuskowe z PatologiObywatelskiej wystraczy zobaczyc jago profil jak na marszach brylowali sie razem z innym POkemonami... szKODniki do atakowania i niszczenia Polski , gdzie CPK , Eletrownia , Drogi... juz mowia ze piniedzy nie ma i niebedezie.. ale kłody pod nogi i szczuc to pierwsi hiPOkryci
Otóż jest to ważne z kim p. Marczak jest związany z prostego powodu - jedna horda chce wyeliminować drugą hordę, korzystając z okazji i tego,cze na szczeblu krajowym już tak się stało. Więc ty niżej nie wciskaj mi kitu, że coś się zmieni. Chodzi o koryto z buta. I tyle w temacie.
00
Piątek, 16 sierpnia 2024 r. godz. 17:45 ~Wasze Lustro
A dla mnie, pisia ciemnoto, zupelnie nie jest wazne z kim zwiazany jest pan Marczak.
Wazne jest, ze ujawnia i komentuje najwazniejsze dla tego miasta problemy.
00
Piątek, 16 sierpnia 2024 r. godz. 14:50 ~e2rds
begonia ty córka tego z wiosny i naszego tfe ziomka???? nie dziwota że to wypłodziłaś
00
Piątek, 16 sierpnia 2024 r. godz. 11:22 ~Begonia
Na balkonie żeś napisał, by potem bić sobie brawo i się napędzać tą POkerową, niby, zagrywką. Patologia do kwadratu. Nie służą ci upały.
00
Piątek, 16 sierpnia 2024 r. godz. 10:41 ~PodkarpackaJasnota
Brawo w setno !
00
Piątek, 16 sierpnia 2024 r. godz. 01:50 ~Ferdek z Poniatowskiego
I przyznaję ci rację Robert
00
Czwartek, 15 sierpnia 2024 r. godz. 23:27 ~Podkarpacka Ciemnota
Wracaj lepiej (nieuku) do szkoły, bo masz poważne problemy z językiem polskim!
00
Czwartek, 15 sierpnia 2024 r. godz. 21:06 ~Aamon
Tu już nasuwa się pytanie : gdzie jest Nadbereżny, gdzie jest Ziobro... Co ci pisowcy tacy jak ten Szmidt...Patrioci, katolicy a ruskie geny są...
Na swoim miejscu :) Tam gdzie powinni i robią swoje
00
Czwartek, 15 sierpnia 2024 r. godz. 20:45 ~Lot nad Kaczym Gniazdem
"Po pierwsze, coraz więcej pieniędzy z naszych podatków, które tworzą budżet miasta pochłania obsługa długu (w 2023 wyniosła 35 milionów złotych), która w tym roku wyniesie jakieś 40-45 milionów." // I to jest fakt, bardzo przykry fakt!
Czwartek, 15 sierpnia 2024 r. godz. 23:44 ~Wasza Wielce Dojna Zmiana
Ty nie jestes "Skaner", a "Error". Jeden wielki "Error"!
00
Czwartek, 15 sierpnia 2024 r. godz. 22:26 ~dziaders z um
pisi trollu ile ci kudłaty płaci za te wypociny?
00
Czwartek, 15 sierpnia 2024 r. godz. 20:35 ~kolejna sesja fotograficzna
Prawdziwy MISTRZ lansu nazywa się "Lucjusz N."!@#
00
Czwartek, 15 sierpnia 2024 r. godz. 20:26 ~Aamon
Pan prezydent? Pan prezydent?
00
Czwartek, 15 sierpnia 2024 r. godz. 20:19 ~Bat na trolle
Podziwiam tempo w jakim zmieniasz swoje podpisy, PiS-trollu!!
00
Czwartek, 15 sierpnia 2024 r. godz. 19:15 ~Aamon
Daniel, a skąd mama miała te 800 tys. na rozruch? Skarbówka sprawdziła? Toć ta twoja mama po Luis Vitton, Hugo Boss albo Sergio Valente jest najlepiej zarabiającym dyktatorem mody... Dla Kaczyńskiego szyła odwrotne krawaty? W necie to widać...
Jak można zaorać miasto, perełkę II RP, ideę Pana inż. Kwiatkowskiego pokazali pisowcy... Pan Kwiatkowski nie płacił tekturą bo wszystko było obliczone i ekonomicznie uzasadnione a miasto rosło... Ile bloków postawiono w latach 1938-39 a ile pisiory postawiły przez osiem lat? Pisiorstwtnajgorsze co spotkało nasz kraj od zaborów, okupacji, komuny...
Jak można zaorać miasto, perełkę II RP, ideę Pana inż. Kwiatkowskiego pokazali pisowcy... Pan Kwiatkowski nie płacił tekturą bo wszystko było obliczone i ekonomicznie uzasadnione a miasto rosło... Ile bloków postawiono w latach 1938-39 a ile pisiory postawiły przez osiem lat? Pisiorstwo to najgorsze co spotkało nasz kraj od zaborów, okupacji, komuny...
Czwartek, 15 sierpnia 2024 r. godz. 15:47 ~Mieszkaniec STW
A ty Marczak co masz za przysłowiowo uszami itp patrząc jak atakujesz.
Pewnie wiele masz ,żaden Polityk nie jest idealny itp
I ty też nie byłbyś idealny gdybyś został Prezydentem.
Czwartek, 15 sierpnia 2024 r. godz. 19:20 Czytelniczka
Pan Prezydent pogubił się w trzeciej kadencji, robi co chce, ale już przekroczył granice
00
Czwartek, 15 sierpnia 2024 r. godz. 16:27 ~gorszy-sort
Nie musi być "idealny" - wystarczy, że będzie uczciwy!
00
Czwartek, 15 sierpnia 2024 r. godz. 15:06 ~Ferdek z Poniatowskiego
Grupowe zwolnienia w PKP, tysiące zwolnień na Poczcie Polskiej, obcinanie świadczeń dla emerytów... Neokoalicja 13-go grudnia to źli ludzie i miał rację Pan Prezes, że nazwał ich patobandą, bo z dynamicznie rozwijającego siem kraju robią kraj 3-go świata, a Damian komentuje sytuację finansową w naszym miasteczku. Popatrz w górę Damian!
Czwartek, 15 sierpnia 2024 r. godz. 20:20 ~Twój sąsiad
Czopku pisowski za nim jakąś bzdurę napiszesz to pomyśl,choć wiem że masz z tym wielkie problemy
00
Czwartek, 15 sierpnia 2024 r. godz. 19:22 Czytelniczka
Niech pan spojrzy w lustro i przestanie bronić tej obłudy
00
Czwartek, 15 sierpnia 2024 r. godz. 19:12 ~Begonia
I twoja straż na to pozwoliła? Wyznasz straż do pilnowania balkonu. Od kanonady mogły wystąpić uszkodzenia. Niech podtrzymują na ile się da. Chyba że zwalisz to na…
00
Czwartek, 15 sierpnia 2024 r. godz. 17:32 ~Bat na trolle
A kto odpowiada za obecny stan PKP Cargo? Dosyć więc kłamstwa i zmyślania, PiSowski trollu (Ferdek)!
00
Czwartek, 15 sierpnia 2024 r. godz. 17:31 ~Gał anonim
No zwolnienia w PKP i poczcie to pokłosie 8 lat rządów PiS, na efekty neokoalicji musimy poczekać kilka lat, wcale nie twierdzę że będą lepsze, twierdzę że efekty poprzedniego rządu są dla polskiej gospodarki tragiczne. Boję się że wcale nie będzie lepiej
00
Czwartek, 15 sierpnia 2024 r. godz. 14:41 ~Iza
Wg informacji z klubu radnych PIS Lucjusz Nadbereżny podał się do dymisji! Czekają nas ponowne wybory lub komisarz powołany przez premiera Tuska. Nadbereżny ucieka do kancelarii Dudy a kandydatem na prezydenta miasta będzie p. Miśko, na którego zrzucona zostanie odpowiedzialność za bankructwo miasta. W urzędzie miasta i SCUW szeregowi urzędnicy przygotowywują proest a nawet strajk.
Czwartek, 15 sierpnia 2024 r. godz. 21:26 ~Da mi an
Jak im tak bardzo źle to niech idą tam gdzie jest lepiej!!!!! Siedzą trzymają się rękami i nogami bo mają ciepłe posadki.
00
Czwartek, 15 sierpnia 2024 r. godz. 19:25 Czytelniczka
Panu Prezydentowi zabraknie odwagi, a Warszawa będzie go bronić, A ja na tego człowieka głosowałam, jak można się pomylić
00
Czwartek, 15 sierpnia 2024 r. godz. 18:13 ~Aamon
Nooo, nie wiem szanowny janie... Na prezesie ciążą jeszcze zarzuty dot. płatnej protekcji i łapówkarstwa... Przecież nakłaniał (co słyszeliśmy na nagraniach) do dania łapówki (100tys. PLN) przez Birgfellnera księdzu ze ,,Srebrnej" z ,,WAŻNYM" podpisem... Ziobro wtedy poniżył prezesa... To jedyny znany mi przypadek gdy gnom musiał udać się do ministerstwa a nie załatwił tego u siebie, na Nowowiejskiej... A co do pana Nadbereżnego... Może rozważa propozycję mec. Giertycha dla pisowców o ,,małym świadku koronnym"?
00
Czwartek, 15 sierpnia 2024 r. godz. 15:26 ~jan
... za bardzo fantazjujesz, kadencja Dudy się kończy, a praca po zmianie prezydenta wątpliwa .... moim zdaniem, pan Nadberezny pod koniec swej ostatniej kadencji zostanie przez Kaczyńskiego wystawiony w wyborach do Sejmu, Webera przesunie do kandydowania do Senatu, a panią Sagatowską wyśle na emeryturę ....
00
Czwartek, 15 sierpnia 2024 r. godz. 14:26 ~polonista
..... oczywiście jak ktoś jest z opozycji to na niczym się nie zna.... by być ,,specjalistą od wszystkiego" trzeba być pachołkiem Kaczyńskiego, mieć MBA od Czarneckiego, leżeć krzyżem na miesięcznicach ....
00
Czwartek, 15 sierpnia 2024 r. godz. 13:03 ~Ania
Ale chcieliśmy dalej Lucka i dalej chemy PIS w tym miescie. Jeszce 5 lat niszczenia miasta oraz obsadzania swoich na stanowiskach. Ile osob pracuje w U.M FIKCYJNE STANOWISKA PRACY. Mamy to co chcieliśmy.
Wszyscy za to płacimy
Czwartek, 15 sierpnia 2024 r. godz. 19:31 Czytelniczka
Broszka, zgadzam się z Twoją analizą i podzielam obawy dotyczące działalności obu opisanych polityków. Rzeczywiście, zarówno Pan Nadbereżny, jak i poseł Kaczyński wydają się być postaciami, które straciły kontakt z rzeczywistością, co skutkowało szeregiem negatywnych konsekwencji dla społeczności, zarówno na poziomie lokalnym, jak i krajowym. Twoje spostrzeżenia na temat ich zarządzania i braku odpowiedzialności są bardzo trafne. Czas na zmiany wydaje się nieunikniony, a Twoje spojrzenie na te kwestie rzeczywiście może pomóc innym lepiej zrozumieć skalę problemu. Dziękuję za podzielenie się swoją opinią, która dodatkowo rzuca światło na ważne aspekty politycznych działań. Niestety, stalowiacy nie mogą być dalej zaślepieni przez swoje własne przekonania!
00
Czwartek, 15 sierpnia 2024 r. godz. 13:27 ~broszka
Pan Nadbereżny był i jest zapatrzony w poczynania samego posła Kaczyńskiego. Tamten nie zauważył jak mu władza wypadła z rąk a i ten nie dostrzega kresu swej pięknej katastrofy. Wspólnym dla nich była wiara, że nigdy nie będą w opozycji. Jeden narobił gnoju na cały kraj drugi w nieco mniejszym wymiarze bo na małym obszarze miasta, ale zawsze to jest źle odbierane przez mieszkańców. Jeden uważał się za "zbawcę" narodu a i drugi uważał się za najmądrzejszego, najprzystojniejszego no i nie zastąpionego. Miał wszystkich pod pańskim brudnym butem. Jednak do czasu. Miarka się przebrała i teraz trzeba to wszystko posprzątać zarówno w kraju jak też w... mieście. To i tak długo trwała ta wolna 'amerykanka" w wydaniu niezwykle aroganckiego pana, który nie z wiedzy i kompetencji ale z tupetu i totalnej krytyki urzędującego prezydenta uczynił sobie trampolinę na ten niezasłużony urząd. Koniecznie trzeba w tym czasie zwrócić uwagę na tzw. fuzję mosir-u, pcpn i pompowanie kasy z budżetu miasta. Ile tego było na przestrzeni ostatnich lat? Wynagrodzenie prezesa klubu, usługi transportowe, kto i w jakim zakresie i za ile świadczy? Słowem jest co robić!
10
Czwartek, 15 sierpnia 2024 r. godz. 11:25 ~stalowowolanin
koalicja 13 grudnia doprowadzila budzet panstwa do ruiny i przenosi sie to na samorzady.
Panie Nadbereżny! ABW już się zbliża. Niedługo wyłamie Twoje drzwi. Czas zdać sprawozdanie ze swego włodarstwa. Policzone będę wszystkie nikczemności i doprowadzenie do katastrofy finansowej miasta. Następnie 2 pokolenia stalowiaków będą spłacać długi Nadbereżnego.
Czwartek, 15 sierpnia 2024 r. godz. 10:33 Czytelniczka
Krytyczna sytuacja finansowa Stalowej Woli to bezpośredni wynik zarządzania przez Prezydenta Nadbereżnego. Zamiast podjąć odpowiedzialność, wprowadza do gry nowych wiceprezydentów, na których najprawdopodobniej będzie zrzucał winę za własne błędy. Takie działania pokazują brak zrozumienia realiów ekonomicznych oraz nieumiejętność przyjęcia odpowiedzialności za decyzje, które doprowadziły do obecnego kryzysu.Radny Damian Marczak słusznie zwraca uwagę na nieodpowiedzialne zarządzanie budżetem miasta, które teraz prowadzi do poważnych konsekwencji dla mieszkańców. Jako ktoś, kto zawsze popierał prezydenta i oddał na niego swój głos, teraz otwieram oczy na rzeczywistość. Jako mieszkańcy Stalowej Woli, musimy domagać się przejrzystości i poprawnego zarządzania. Nie możemy pozwolić, aby nieudolne decyzje były maskowane przez rozbudowę biurokracji. Nie możemy też akceptować tworzenia kolejnych stołków tylko dla własnych koneksji.
Czwartek, 15 sierpnia 2024 r. godz. 15:58 ~Ferdek z Poniatowskiego
ale trole jak ty mają wypłaty na czas
00
Czwartek, 15 sierpnia 2024 r. godz. 10:11 ~sołtys
to dzieciak donka jak struś, który tylko robi zmasowany atak wciagając w to konfederację a potem chowa głowe w piach i uparł się zostać prezydentem siłą, nie tędy droga
Czwartek, 15 sierpnia 2024 r. godz. 08:49 ~Franciszek
Szanowny Panie Damianie nie komentuj tylko sie bierz do pracy.Krytykowac to jest najlepiej jak sie nie jest u koryta.Zycze Panu powodzenia w nastepnych wyborach i wtedy bedzie wszystko ok i koszykowka w St.Woli tez. Pozdrawiam.
PROSZĘ USIĄŚĆ I POCZYTAĆ TO...
MIASTA W POLSCE MAJĄ PRIKAZ ICH ZADŁUŻANIA( nie podaje się co miasto daje w zastaw)
ps.A W ZASTAW SĄ DANE LASY tzw. społeczne,które powstaną wokół miast.
w ten sposób LP zostaną rozbite na mniejsze parcele...łatwiejszy kens dla drapieżnika zwanego korporacje czyli ONIII, ONII to ci którzy mówia,że mają wszystkie banki na świecie,plan wobec polski jest pomału realizowany .POLSKI MA NIE BYĆ jest to za bogaty kraj abyśmy wam go zostawili. Wy Polacy BĘDZIECIE zbierać jedzenie z e śmietników jak coś was w ogóle zostanie...
Czwartek, 15 sierpnia 2024 r. godz. 07:14 ~mecenas
mnie też interesuje jak zarządzano finansami miasta, więcej odwagi w demaskowaniu wydawania publicznych pieniędzy bo kilka lansiarskich posunięć n. to kasa wywalona w błoto i nikt nie ma odwagi aby o tym mówić, pomijając już bezpodstawne rozdawnictwo pieniędzy w ramach premii osobom, którym zwyczajnie się one nie należały, matrix normalnie i wszyscy kuźwa zadowoleni
10
Czwartek, 15 sierpnia 2024 r. godz. 03:00 ~nocna zmiana
Takich ignorantek jak ty "Aneto" pewnie nie interesują...
00
Środa, 14 sierpnia 2024 r. godz. 23:52 ~Hutnicza
Interesują, interesują. Bo każdy będzie spłacał długi pozostawione przez cezara "Lucjusza Utracjusza"!!
00
Środa, 14 sierpnia 2024 r. godz. 23:50 ~nulfiore
#FF0000 Może odnieść się do sytuacji w mieście. Mnie np sprawy budżetu interesują i ciebie też bo niedługo dostaniesz po kieszeni.
00
Środa, 14 sierpnia 2024 r. godz. 23:06 ~Mi-śko
Niech skomentuje sytuację w Pysznicy. Tam gdzie... :)
Czarno - Biała, tzw. "holenderka", na wzór i podobieństwo Milki.
00
Środa, 14 sierpnia 2024 r. godz. 22:34 ~Dp
Pięciu kolesi z Szrekiek, Marudą, na czele probują od dluższego czasu przejąć wladze w miescie. Niestety ich intencją nie jest dobro mieszkancow i miasta tylko wladza i co za tym idzie mozliwosci. Nie dajcie sie manipulowac.
Czwartek, 15 sierpnia 2024 r. godz. 17:04 ~niesmak pozostanie
Jedno pytanie - a gdzie zamieszkuje dwoje ostatnio powolanych przez Lucjusza N. wiceprezydentow miasta? Gdzie??
00
Środa, 14 sierpnia 2024 r. godz. 22:36 ~Ciekawy
Marczak nie może, Szlęzak nie może, Dorosz nie może, PiS nie chce i też nie może. Więc kto może się zająć finansami miasta, które właśnie przestały zipać.
00
Środa, 14 sierpnia 2024 r. godz. 22:34 ~PiS - Pycha i Szmal
Straszysz, czy grozisz, PiSowski fanatyku?
00
Środa, 14 sierpnia 2024 r. godz. 22:27 ~kibic
Moja ciotka pracuje w CUW. Mówi, że żadne media poza stalówką nie piszą nawet o cząstce tego co faktycznie dzieje się w magistracie. Dzięki
Środa, 14 sierpnia 2024 r. godz. 23:40 ~Ty bar...nie
Mieszkaniec - to k...a ma mówić, czy ma nie mówić ?
00
Środa, 14 sierpnia 2024 r. godz. 23:37 ~Zero etyki!
A ty "Mieszkancu" uwazasz, ze wszelkie swinstwa i nieprawosci nalezy skrzetnie ukrywac i "zamiatac pod dywan"?
10
Środa, 14 sierpnia 2024 r. godz. 23:13 ~Mieszkaniec
Naprawdę? To źle o niej świadczy że .... do własnego gniazda. Bo ponoć "rodzina na swoim"
00
Środa, 14 sierpnia 2024 r. godz. 22:25 ~Mieszkaniec
Panie Radny.
Niech Pan przedstawi ile w ramach Polskiego Ładu, Pan jako przedsiębiorca, otrzymał rządowego wsparcia. Niech Pan da przykład i przedstawi ile wsparcia Pan otrzymał od Nas na utrzymanie miejsc pracy podczas "s..jdemii".
Niestety ale "szczeka Pan głośno" ale nic nie stara się zrobić aby ta Nasza Stalowa Wola miała się lepiej.
Przecież jakby Pan przedstawił na sesji Rady Miasta swoje pomysły to byłyby to PANA POMYSŁY które mogłyby skutkować w przyszłości objęciem fotela Prezydenta Stalowej Woli.
A tak, od kilku lat, podpuszczany przez niektóre osoby którym już styki się "ponadpalały", ciągle Pan tylko krytykuje.
Daje Pan zły przykład swoim pracownikom.
DAJ,DAJ,DAJ,DAJ
Czwartek, 15 sierpnia 2024 r. godz. 17:02 ~gorszy-sort
Nie wszystkie dokumenty sa "TAJNE", szanowny "Mieszkancu".
00
Czwartek, 15 sierpnia 2024 r. godz. 14:17 ~Mieszkaniec
Środa, 14 sierpnia 2024 r. godz. 23:21
~Wasz Deficyt
A Pan/Pani ma wgląd do takowych dokumentów? Bo na chwilę obecną jest tylko szczekanie i zabawa w POMIDOR lub w pijanych wędkarzy którzy związali swojemu pysznemu koledze ręce gdy spał a po przebudzeniu krzyczy - O,o,o, O TAKIE OKO MIAŁA !!!!
Jeżeli ktoś z Was ma dostęp do dokumentów lub jest w ich nieuprawnionym posiadaniu to chyba zostało złamane prawo? Prawda? Mogę się mylić :)
00
Czwartek, 15 sierpnia 2024 r. godz. 09:58 ~jabar
słuchaj no ty, mieszkaniec. W jednego, jak nikt nie pomaga to można się wybulić.
00
Środa, 14 sierpnia 2024 r. godz. 23:41 ~xD
Jakiś sensowny głos w tym morzu bełkotu. Popieram.
00
Środa, 14 sierpnia 2024 r. godz. 23:21 ~Wasz Deficyt
"Nie wiem w jakiej sytuacji jest gdyż nie mam wglądu do dokumentów." _Dziękuję za odpowiedż - to mi wystarczy.
00
Środa, 14 sierpnia 2024 r. godz. 23:11 ~Mieszkaniec
Nie wiem w jakiej sytuacji jest gdyż nie mam wglądu do dokumentów. Na chwilę obecną tylko NAKRĘCAJĄ NIENAWIŚĆ po to abyśmy się kłócili między sobą. Niech Pan radny wystosuje wniosek o zwołanie Sesji Nadzwyczajnej na której zostanie przedstawiona sytuacja finansowa miasta a nie telepie z rękawa jakieś oskarżenia.
NIECH PODA JAKIEŚ SWOJE POMYSŁY NA POPRAWĘ, bo na chwilę obecną - ratlerek
00
Środa, 14 sierpnia 2024 r. godz. 22:54 ~Wasz Deficyt
To, pana zdaniem, to miasto nie jest obecnie na prostej drodze do bankructwa??
00
Stalowka.NET - Wiadomości lokalne z miasta Stalowa Wola i okolic Copyright 2001 - 2025 Stalowka.NET
X Ta strona korzysta z plików cookie w celu świadczenia usług i realizacji potrzeb użytkowników. Pliki te mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki internetowej. Więcej w polityce prywatności.